onsdag 27 mars 2013

små skor och hjärtskutt

Jag gör ingen hemlighet av att jag tycker om att rensa hemma. Sånt som är sönder slänger jag, urvuxna barnkläder och barnskor som är fräscha ger jag till vänner med yngre barn, sånt som kan användas men inte känns så fräscht ger jag till nån secondhand-affär för försäljning eller transport till baltländer. Även saker och böcker gillar jag att rensa, jag är ingen ekorre som samlar på mig saker ”bara för att”. (Mamma och svärmor nu ska ni andas ut, jag sparar mycket också) 

So far so good. 

Idag letar jag efter vårkläder, regnjackor och kepsar och fingervantar och sånt, och hittar dessa raringar högst upp i ett skåp. Hjärtat slår ett skutt och jag blir nostalgisk över att barnen ändå haft sina fötter i dessa som yttepyttesmå.  Dessa behåller jag för all framtid, ska hitta ett ställe att ha dem framme på.. Visst är de fina? 
Dessa är från Vincent, storleken är 18 och sonen hade dem som bebis.
Nike-sneakers i storlek 19.5. Sonen hade dessa när han lärde sig gå. Gillar att han faktiskt gått så mycket i dem att de är slitna..
Dotterns första sandaler, KAVAT-sandaler i storlek 20. Dessa knatade hon runt i sommaren hon lärt sig gå. 

19 kommentarer:

  1. Nej, sådana kan man aldrig göra sig av med. ALDRIG! Det är något så enormt sentimentalt och känsloväckande med just små skor tycker jag. Varför är det så?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så söta!
    Vissa saker vill man inte slänga... Yngste sonen har sina första NIKE-skor stående på en hylla i sitt rum ;) kram Suss

    SvaraRadera
  3. Sådan små söta Kavatisar, hade min E hennes första sommar. Visst är dom bara för söta. Ja dom andra oxå för all del.
    Kram

    SvaraRadera
  4. visst blir man lite nostalgisk när man får se alla små bebiskläder som 18 åringen hade på sig. Man undrar ännu mer då vart tiden tagit vägen! en kille på 190 cm som fått rum i strl 52:0
    ja så är det..
    Ha en fin påskhelg nu om vi inte hörs innan dess:)
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  5. Nä vissa saker måste man bara spara... Jag samlar inte heller på mig så mycket för övrigt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Såååå fina vännen!
    Skulle också vilja kunna slänge endel, men jag är HELT hopplös. Förmodligen någon gen som inte riktigt är som den ska...
    kram

    SvaraRadera
  7. så söta... visst kan man bli lite nostalgisk när man hittar små, fina saker!

    SvaraRadera
  8. Men hallå! De är ju underbara!!! Ibland ber barnen om sina "baby lådor" Lite kläder, skor och annat som jag sparat... så fint! Många kläder har gått till dockorna såklart :)
    Hua, tråkigt med din kamera, hoppas det löser sig.

    och så feber igen... tråkigt. Hoppas ni alla kan hålla er friska över påsken!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Men jisses så underbart söta !

    SvaraRadera
  10. Ida o Lottas första skor har de på sina hyllor! Så sött!!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  11. Känner igen det där med att spara och bli nostalgisk! Det funkar varje gång man öppnar lådorna!

    SvaraRadera
  12. Nämen så söta skor!! Jag har också sparat en massa små kläder och skor. Kan inte göra mig av med dem...

    SvaraRadera
  13. Va lustigt Sara! Idag har jag hållt på att rensa i barnens kläder, precis som du. Som du vet så är jag grym på att kasta grejer och hade "att rensa" varit en OS-gren hade jag inte ens behövt kvala in! Men det här med barnkläder. Fy vad jag är larvig, nostalgisk och fjantig. Jag har enorma problem att göra mig av med deras babygrejor och har således packat ner, likt en ekorre, allt i små kartonger!

    SvaraRadera
  14. Så söta dom översta skorna är! Bra att du behåller dom=))

    Betongen köper jag på en kakelbutik. Men det finns på alla större varuhus. Jag använder en finbetong (annars blir det så grovt och ganska kornigt) Använder märket Finja, men jag har provat flera och dom är likvärdiga så länge det är finbetong.

    Just nu gjuter jag på plastsäckar på köksbordet, det funkar för mindre saker.
    Men när det är varmt(sommar)står jag ute.
    Viktigt: Använd skydd för mun och näsa så du inte andas in betongdamm när du rör ihop smeten och handskar!!
    Det fräter på huden!

    Betong är enkelt att hålla på med och billigt.
    Så blir det fel är det ju ingen katastrof.

    Kramen och fin påsk/Hannis

    SvaraRadera
  15. Värdefulla minnen! Gillar också att sortera, slänga, skänka men det finns ju en gräns, hihi...

    Glad Påsk

    SvaraRadera
  16. Superfina! Jag har faktiskt kvar mina första skor, som nu är 32 år gamla. :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  17. Klart man blir nostalgisk med sådana små och söta skor! Jag har sparat efter Anna och Fred också.
    Här skull en del behöva slängas eller ge bort också, men Anna vill gärna ha en del kvar även om de är för små ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  18. Så urgulligt med små barnskor. Har också sparat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  19. Så söta! Här rensas det för fullt. Arbetshörnan och allrummet är nästan klart och pysselskåpet har fått sig en rejäl omgång. Känns bra!
    Kram Maria

    SvaraRadera