söndag 24 mars 2013

en fråga om inställning

Allt är en fråga om inställning. Både när det gäller attityd i livet men också när det kommer till kamera. Ni som läste gårdagens inlägg läste att jag var lite bekymrad över kameran som inte beter som den har gjort förut. Besöket i fotoaffären gick över förväntan, jag fick proffsig hjälp med kameran och det visade sig att det var några inställningar som hoppat snett. Skönt! 

Idag vaknade vi tidigt och jag stoppade snabbt i mig en rejäl frukost (allt syns inte på bilden, frukosten innehöll på riktigt både fler ägg och lite flingor och en banan). Jag har inga problem att träna ganska snabbt inpå måltider så redan inom en timme var jag på väg ut på veckans långpass - 18 kilometer. Soligt och härligt väder men snabbare puls idag än förra veckans pass. Jaja, känslan av att ändå kunna springa en sån distans gör att dagens känsla är trött men glad!
 En annan i familjen som gillar frukost är Herman - om precis en vecka fyller han sex år! Han vill ha en rund ljus macka och sen skiva banan på om helgerna, sen så ”råkar” han spilla oboy-pulver på så mackan blir extra söt och god:-)
 Och så har vi äntligen kunnat ta ut en fikabricka och fika ute på trädäcket! Vårtecken om nåt, eller hur! Det enda vi tagit fram på trädäcket är varsin stol att sitta på, resten får vänta till det är ännu lite varmare och snön har smält.
 Ja, här ser vi Herman igen. Han hjälpte sin pappa att plocka upp alla pinnar efter att ha klippt två äppelträd och ett päronträd. Helst ville han ha en krona för varje pinne han plockade men vi har med föräldralist prutat ner betalningen till en hundralapp jämnt. Han är helt nöjd med det, den hundringen gör att han är ytterligare ett steg närmre den hett eftertraktade LEGO-brandstationen han vill ha!

Titta noga så ser ni att det är kepspremiär idag! Han vill hemsky gärna ha keps men kände själv att det blev lite kallt och tryckte en mössa under. Gullunge!
Hoppas ni alla har en skön söndag!

Om en stund ska jag på ett Me&I party här i kvarteret, förra gången köpte jag inget alls men jag lovar inte samma sak för den här kvällen. Och för att bättra på motionskontot kommer jag att avsluta kvällen med en powerwalk med Jenny! Och det är inte bara motionskontot som fylls på då, jag gläder mig ännu mer åt att fylla på det sociala kontot rejält också!

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig söndag! Själv ska jag och Fred ut och övningsköra i fina vädret.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Att bara få ut varsin stol är ett gott vårtecken....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frukosten är viktigt mål här, men den där bananmackan med chokladpulver på väljer jag nog
    att hoppa över. Ska jag äta banan så ska det vara jordnötter på!
    Härligt med en solig söndag, men helt molnfri har dagen inte varit!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Haha, ja den oboy-högen på mackan ser verkligen spilld ut ;-) Charmigt.

    Härligt att få chans att fylla på alla möjliga konton emellanåt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Oj vilken bananmacka, härligt!! Och O'boy till den, lycka för ett barn!

    Solig skön söndag! KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag det låter som! :) Och så gott det såg ut med frukost :)

    Ha en fin kväll! Kram elin

    SvaraRadera
  7. Låter som en härlig dag... perfekt med en hjälpreda i trädgården!
    Jag är sämst på att gå på sådana där partyn, tycker alltid att allt är så dyrt, och att jag borde kunna sy det själv. Det brukar sluta med att jag köper ett par strumpor eller nåt, för att det ska se bra ut! :-)
    Hittade du något?

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det inte var något allvarligt fel med kameran. Och vilken härlig dag du verkar ha haft!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Åh, vad skönt att kameran var så lättfixad :) Det ser ut som om ni har haft en härlig helg!

    Önskar dig en fin start på veckan! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Skönt att det löste sig med kameran. Nu är jag såååå sugen på att ta mig ut och springa så jag vet inte vad, men jag ska bli helt fisk först. Gissar att jag kommer bli helt slut då jag ännu inte sprungit i år.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Bästa vårtecknet när man kan sitta ute o fika, ljuvligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Mössa under keps har räddat Almas små öron flera gånger denna vinter. Keps är tydligen mycket fräckare än mössa. Klok kille din Herman som fixade det själv.

    SvaraRadera
  13. Så härligt med en långlöprunda, Jag tycker det är så skönt men kan tyvärr inte springa så långt längre pga problem med ischias så kan springa max 1 timma sedan kan jag knappt gå.. Verkar som ni haft en riktigt härlig dag med lite vårfika och vårpyssel ute i trädgården. Hihi kepspremiären var ju underbar, vad gör man inte för att få använda keps:)
    Skönt att det ordnade sig med kameran oxå!
    Ha en fin dag idag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera