tisdag 26 mars 2013

om att inte kolla sig i spegeln..

Idag har varit en mysig sjukdag, om nu sjukdagar är det!? Solen sken och Edith som har feber var ändå ganska pigg. Herman hämtade vi vid ett-tiden och har tagit det lugnt lugnare lugnast här hemma. Men det blir en hemmadag till för henne (och mig), hon låg på 38.5 vid läggdags och stoppade under protest i sig Panodil så förhoppningsvis går natten bra.

Det var visst först vid fyratiden som jag tittade mig själv i spegeln och insåg att jag vare sig duschat eller borstat håret idag, än mindre dragit mascara på fransarna. Har för mig att jag i alla fall borstade tänderna i morse.. Men men, det har varit en skön dag ändå eller kanske just därför. Barnen uppskattar nog ändå mest att ha en mamma som hänger med dem, bakar muffins eller läser bok. Med eller utan smink!?

Och här sitter jag nu, sex timmar senare och läget är detsamma. Oduschad och munkjackan högt upp i halsen och tofflorna skönt på fötterna. Ska nog avsluta dagen med en dusch ändå - roligare att vakna imorgon bitti då! Och innan läggdags slänger jag ett öga i garderoben på en ny outfit jag hittat; kavaj med prickar och en ärtgrön blus till det! Båda plaggen från Holly & Whyte, Lindex. Gillar de kläderna - tycker de är perfekta till jobbet och skapliga i pris också!

Hej så länge!!

14 kommentarer:

  1. Vi verkar rätt lika på flera sätt! Jag hade en ny blus från just Holly & Whyte på mig på mitt jobbmöte idag! Marinblå med vita prickar, precis som din kavaj! Tokgillar också det märket, schyssta jobbkläder till bra pris. Imorgon blir det VAB för min del, högst troligt i mjukisbyxor och utan smink:-) kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, det där känner jag igen med att inte ha kammat håret, inget smink och klockan har blivit eftermiddag. När jag vet att jag inte ska någonstans under dagen så är det ofta jag går omkring sådan här hemma...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, super fina kläder och till bra priser, då är det kul att shoppa !
    Krya på er ! /Pia

    SvaraRadera
  4. Superfint, shoppade en klänning och två blusar där idag. Kram

    SvaraRadera
  5. Du kommer bli så himla snygg i den outfiten, gillas. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också det märket, även om det inte är nåt fört jobbet! :-)
    Ärtgrönt är så snyggt, och prickar är alltid rätt! Önskar dej en fin, lugn, dag!

    SvaraRadera
  7. Låter som mig på helgerna.
    Ibland så lufsar jag bara runt och myser utan att bry mig överhuvudtaget om hur jag ser ut.
    Skönt med sånt=))

    Håret är långt uppe på och kort på sidorna.
    Har varit nästan rakat på sidorna men nu får det växa ut lite.

    Ha en skön dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Härligt med såna dagar kram Diana

    SvaraRadera
  9. Men du! Att få gå och lalla sådär är ju bara så skönt om man slipper gå förbi en spegel!!

    Ursöt kavaj!! Vill ha!! Är det Lindex?

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det Lindex! Finns massor av fint! Kram Sara

      Radera
  10. Snygga kläder, jag gillar också Holly & Whyte :).

    Hoppas hon frisknar till nu så hon får vara frisk och kry till påsk. Idag är det VAB här hemma också, lillgossen är hostig och febrig :(.

    Hoppas ni får en bra onsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Älskar Holly & Whyte! Gillar den där kavajen du köpt! Själv slog jag till på den blå-och-vit-randiga-kjolen :-)
    Go bedring på lillsnäckan.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag är likadan när jag är hemma. ;) Glömde ta bort mascaran i onsdags när jag kom hem. Kan det bero på att jag inte har haft mascara på 2 månader?!? ;)
    Gillar din outfit som du ska ha imorgon. Synd att vi inte ses då.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera