onsdag 20 mars 2013

heading for london

Åh va härligt! Vi har bokat en resa till London och kommer tillbringa några dagar i april där, på tu man hand! Biljetterna bokade och nu går jakten efter ett bra boende, nån som har nåt tips?

Jag längtar efter återse röda bussar, marknader, pubar, parker och shoppingstråk. Året efter studenten bodde jag i London och jag förstår ju att mycket kommer att ha förändrats men samtidigt, mycket kommer samtidigt att vara sig likt. Det här blir en toppenresa! Jag och tvåmetarn!

Om en månad!

17 kommentarer:

  1. Sååå kul!! Härligt att åka på tu man hand också! Jag har aldrig varit i London... så inga tips från mig tyvärr! Vad mycket kul ni har att se fram emot! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. London är urkul, är där ganska ofta. Mannen jobbar därifrån..

    kraam

    SvaraRadera
  3. Mysigt med en Londonweekend kram Diana

    SvaraRadera
  4. Underbart! Jag har faktiskt aldrig varit i London, skäms ju nästan över det, måste se till att ta mig dit :-).
    Det är alltid skoj att ha något sådant att se fram emot!
    Ha en bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt!
    Mitt tips på boende är: http://www.tenmanchesterstreethotel.com/
    Boka via exempelvis hotels.com så får ni bättre pris eller liknande sida.

    Tips på grymt bra shopping är varuhuset Westfield: http://uk.westfield.com/london/

    SvaraRadera
  6. Ååååå vad mysigt!!
    Önskar verkligen att jag skulle våga flyga utan mina barn. Vill till New York men känner att det inte är rättvist att släpa med dem och som sagt, vågar inte flyga utan =(
    (min dumma, dumma flygrädsla)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt! Jag gillar London skulle också vilja åka dit. Vi har varit på väg många gånger sonen och jag, men han vill till Liverpool.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Lovely, london på tu man hand....I like!!
    ha en fantastisk resa du & två metarn

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  9. Åh, det låter fantastiskt! Har faktiskt aldrig varit i London och skulle mer än gärna åka dit! kram

    SvaraRadera
  10. Å, vad roligt!
    Jag var i London på klassresa i nian, det var ju... hrm... för några år sedan!
    Fantastiskt att få åka iväg själva...!

    SvaraRadera
  11. Åh, så härligt med några vårdagar i London. Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Så roligt att åka iväg lite själv oxå, det behöver man emellanåt:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  13. Gud va kul med en Londonresa! Skulle också vilja åka dit!
    Och vad viktigt att få åka på tu man hand och vårda relationen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Åh så härligt med London, älskar den stan! Kram

    SvaraRadera
  15. Hallå! Underbara London dit kan man inte åka för ofta. Vi brukar bo i Paddington, perfekt när man liksom är i mitten av allt och nära till tunnelbanan. Vill du ha en helt sjukt måste "godis-butiks-tips" kolla in min blogg under etiketten Trevliga platser :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  16. Ah vad härligt att ha en Londonresa att se fram emot. Kram

    SvaraRadera
  17. Säger som alla andra, åh vad härligt. Det var några år sen sist vi var i London. Gillar den stan. Också.

    Kram Lena

    SvaraRadera