måndag 25 mars 2013

påskvecka

Påsken är min favorithelg av helger. Så himla härlig helg med ljus, god mat och förhoppningsvis en värmande sol på nästippen! Jag gillar också påsk därför att det är en helg som inte kräver mer förberedelse än mat på bordet och kanske en tupp eller några påskliljor. Prestigelöst.

Just den här påsken kommer både jag och sonen fira våra födelsedagar och det gör ju helgen lite extra festlig, speciellt för honom som fyller sex och har nedräkning för den stora dagen.

Men först, en kortvecka på jobbet och det är som vanligt fullt upp att göra. Hur det nu blir med jobb, jag tycker att treåringen känns lite varm nu när hon sover och hon hostar mer än tidigare. Man vet aldrig, det kan komma en VAB-dag mitt uppe i allt. Vi får se!


13 kommentarer:

  1. Ha, ha! Ja du, vi lyckades pricka in väldigt lika inlägg idag! Komiskt! Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Tycker oxå påsken är en skön helg, inte lika många måsten som till jul. Ha en bra start på påskveckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Härliga omslag till ljuslyktorna :)

    SvaraRadera
  4. visst är det mysigt med påsk... den är så ljus o vacker!
    Grattar i förskott! KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  5. Påsk är härligt...! Önskar dej en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du slipper VAB och lilla treåringen slipper vara sjuk. Grattis i förskott!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, påsken är alldeles lagom!
    Hoppas att hon mår bättre imorgon :)
    Sv: det var en bra dag på jobbet med mycket nytt att lära sig
    Kram

    SvaraRadera
  8. Gillar också påsken just för att det är så kravlöst.
    En "avkopplarhelg".

    Jag håller tummarna för solen i massor jag.
    Vill sitta ute med en kopp kaffe.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Vabdagar verkar inte försvinna...hoppas att dottern mår bättre idag. Visst är det bra att man kan vara ledig men så tråkigt när barnen är sjuka.

    Vad fint du har gjort det på bordet. Jag gillar oxå påsken. Det är så mysigt när man tar fram fjädrarna och plockar fram våren.

    Ha det gott
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  10. Hoppas hon kryar på sig. Håller med om påsken, den är speciell, med ljuset och det kravfria. Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Önskar dig med familjen en riktigt glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Påsken är härlig!!! Och särskilt om vädret håller sig såhär fint!
    Tänk att våra stora nu är sex!!! Kommer så väl ihåg första bilden på Herman-Grodan!;-) Så liten, så söt!!
    Ha en fin kortvecka nu! Kram till er!

    SvaraRadera
  13. Jag älskar oxå påsken, jag måste tyvärr jobba en del men det känns ok har ändå 3dagar ledigt.. Hoppas ni slipper vab dagar, jag håller tummarna för varje dag som går nu när liten slipper få det jag har haft.
    Ha fina dagen, kram

    SvaraRadera