fredag 29 mars 2013

om en lång fredag!

Långfredag idag! Som barn minns jag att den här dagen verkligen var lååååång, minns att inget särskilt hände utan det bara var trååååååååkigt. En hel dag kvar till påskafton, liksom..

Jag tror att dagens barn inte växer upp med samma känsla kring långfredagen. Det är ju inte längre nåt särskilt med långfredagen, eller tycker ni det? Allt är öppet, TV:n har fullt program och att låna mamma eller pappas Iphone är lika tillgängligt som alla andra dagar!

Vi tar det rätt lugnt idag, ska vara ute en del och förhoppningsvis plocka fram cyklar och gatukritor. Hur mycket långfredag det än är satsar jag på veckans tredje löppass, nån form av intervall eller backlöpning står på schemat. Ikväll är vi bjudna på mat och vin hemma hos en kompisfamilj i andra änden av stan.

Ha en fin fredag allihopa!

17 kommentarer:

  1. Vi pratade om just det där igår.
    Nu är folk ute och shoppar på långfredagen, allt är öppet som vanligt.


    Skönt med ett löppass.
    Vi tog våran vanliga morgonpromenad i en dimma som var som en vägg. Jag såg inte ens hunden för några minuter...Men det var en skön promenad!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. En annan känner sig väldigt gammal idag, då jag minns hur det var på långfredagen med trist besök hos
    mormor och morfar! Inget busande, utan stilla lekar och inte ens radion kunde vi lyssna på, då den bara
    spelade religiös musik! "Varför då", säger barnbarnen och fattar inte varför vi inte ens kunde surfa på internet!
    Önskar dig en vilsam och skön långfredag efter löppasset!
    Påskkramar från
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Förr var långfredagen verkligen lång! Allt var stängt!

    Underbara tulpaner!!
    Glad Påsk! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Långfredagen är bättre nu, tycker jag... Inte var det roligt att bara sitta och ha det tråkigt en hel dag! Men Långfredagen innebär alltid en sväng till kyrkan för oss, det är fint att tänka på påskens budskap en stund!
    Önskar dej en fin dag, kram...

    SvaraRadera
  5. Japp, inte alls som förr! Åh, gatukritor... sååå kul kommer jag ihåg att det var. Det kunde jag fördriva tiden med ett bra tag :-) Ha en go lååååångfredag!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det blir en lång men härlig långfredag. Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som en härlig långfredag för er.
    Önskar er en fin påskhelg, kram

    SvaraRadera
  8. Ja idag är det ingen speciell dag här heller. Håller med dig att det var lite långtråkigt på långfredagen förr.
    Önskar en härlig långfredag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Ha en härlig låångfredag, uteaktiviteter är skönt. Själv har jag legat på soffan hela dagen, det behöver man ibland. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Jag har samma minnen från långfredagar. Otroligt långa och tråkiga. Tur att det inte är så längre ;)
    Ha en fin påsk!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. samma här. Allt är ju tillgängligt även att det är helg. Ingen större skillnad längre på en vanlig helg och en storhelg..så tråkigare tycker jag att det har blivit på något vis.
    Här har man inte gjort mycket förrän nu..gör lite mat till kalas som är imorgon.
    Ha en fin kväll.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  12. Jomen visst var den här dagen låååång när man var liten... Det var väl ändå lite pirr att få påskägg på påskafton! Eller få knacka dörr som påskkärring!
    Låter som ni har haft en härlig låååång fredag och hoppas det blir en trevlig kväll :)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Glad påsk vännen, nja så värst låååång vet jag inte om det varit idag.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Därför känns det helt ok att jobba idag!! Önskar dig en trevlig påsk!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. nej det är nog mer som en skön avkopplande fredag än tråkig. Vilken skön dag och kväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  16. Cool bild! Hos oss var det påskmiddag så här var det inte en lugn stund.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Tror som du, dagens barn har ingen aning om hur det är på en riktig låååångfredag *ler* När jag var liten var det absolut den tråkigaste dagen någonsin!!! *haha*

    önskar dig en riktigt fin påsk!

    kram kram Malin

    SvaraRadera