måndag 11 mars 2013

pärlat lite

Måndag! Jovisst!
På väg hem från jobbet köpte jag ett packe gummidutta så att barnen kan få sina namn på dörrarna till sina rum. Edith bedriver just nu förhandling med Herman, hon vill hellre ha ett blått E än ett rött E. Skapliga I-landsproblem, det är jag medveten om. Förhandlingarna går inte så bra för henne, får se om hon kan nöja sig med det röda..

Och bredvid mig står mina spritt nya Asics Gel-Nimbus och väntar på mig, när tvåmetarn nattar barnen ska jag ut på en premiärrunda. Satsar på milen ikväll, cykelvägarna i närheten passar bra för det passet.

Som avslutning på kvällen är det Molanders på Svt1. Älskar den serien. På jobbet verkar inte många titta på den - nån av er som tittar på Molanders?

13 kommentarer:

  1. Det kan vara lärorikt att förhandla!! Eller ger man sig och gör ett blått till Edith!
    Jag kollar TV4 på måndagar, Dicte!
    Ha en skön löptur
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Såklart jag tittar på Molanders, gillart mycket... :-)
    Och du, du kan väl pärla ett blått E till henne, du verkar ju ha anlag för det där med pärlande!

    SvaraRadera
  3. Så fina namn... kul idé!

    Molanders har jag tyvärr missat! Hoppas du inte frös lungorna när du tog milen!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Fina pärlnamn! Molander jo jag brukar nog titta på den, är dålig på att komma ihåg vad allt heter bara:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fint det blev!

    Hoppas att springturen blev riktigt härlig! kram Anna

    SvaraRadera
  6. Snyggt pärlat! hihi, det kan vara så roligt att höra på deras förhandlingar :).

    Hoppas att du fick dig en härlig löprunda och att skorna kändes bra.

    Jag brukar titta på Hissen på måndagar, har precis upptäckt det och tycker att det är lite småroligt.

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Hoppas att din runda gick bra och att du nådde ditt mål. Alltid bra att ha en målsättning när man ger sig iväg. Det kan vara det som får en att verkligen fixa det!

    Ditt läckra bokstavstips ska jag visa dottern. Hon kommer att gå i gång direkt, jag lovar.Kan redan nu se hur hennes namn sitter där på dörren...fniss

    Ha det gott och sköt om dig!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  8. Men ooo vad fint!
    Nä, inte. Jag kollade den danska serien.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Vad fina de blev. Inte lätt att förhandla med brorsan ;)
    Jag har helt missat Molanders och har inte tittat på det.
    Hoppas det gick bra med de nya skorna.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Hoppas löprundan gick bra..
    Molanders är något jag missat helt..
    Ha en fin kväll, kram

    SvaraRadera
  11. Härligt med löprunda kram Diana

    SvaraRadera
  12. Visst är Molanders bra! SVT är helt fantastiska vad det gäller bra TV:serier. Ibland tänker jag att varför inte lägga ner alla andra TVkanaler och bara köra SVT och HBO1!!!

    SvaraRadera