tisdag 19 mars 2013

en utflykt till brunneby

 I helgen var vi på loppis i Brunneby, ett musteri med gårdsbutik och restaurang ganska precis mellan Linköping och Motala. En mysig utflykt, kan rekommenderas!

Jag tycker det är kul att gå på loppis, alltid hittar man nåt man gillar fast inte letat efter just DEN saken. Som halsbandet på bilden till exempel, för en tjuga blev det mitt och jag har haft det idag, till en svart och vit tröja!
 Och vädret var superhärligt, klarblå himmel och en temperatur som gjorde det möjligt att hänga ute i solen en stund. Herman, han hade en hundralapp i egna pengar som han handlade för, med den charmen och det sinnet för affärer fick han flera bilar och flera tidningar OCH en skål till mamma för den där sedeln. Gullunge!

 Så här glad blev han för en av sina tidningar han handlade. Han sträckte fram sin hundring och fick nittiofem tillbaka i växel. Han sa; mamma jag är så jätteglad för alla mina nya pengar!

För den som är hungrig mellan Linköping och Motala kan  jag rekommendera Brunneby och deras mat! Och vill man handla med sig nån present eller nåt gott kan man gå in på gårdsbutiken och fynda både saft, skorpor, marmelad och godis. Kanon!

9 kommentarer:

  1. Det är jättekul att gå på loppis, men det är bara jag och Anna som tycker ;) Jag har varit i butiken i Brunneby, men måste ha missat loppiset.
    Det är både roligt och bra när barn får handla för sina egna pengar.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag är så fruktansvärt dålig på att gå på loppis. Jag måste verkligen se till att hoppa in på varenda ett vi åker förbi när vi är ute på sommarresor. Alla verka hitta massor av fint.

    Söta dom är dina barn!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tycker det är svårt att hitta bra loppisar, men ni verkar verkligen har fyndat. Vilken härlig dag för både liten o stor. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Tycker som Tina att det är svårt att hitta bra loppisar. Gjorde dock ett litet fynd igår som jag blev glad över. Vad gulligt med din lille kille :) minns när mina barn räknade antalet pengar...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Ser kul ut, loppis är alltid en hit hos mig :) Och vad söta dina ungar är!!
    Ha en fin kväll! Kram elin

    SvaraRadera
  6. Vilket kanonställe! Och vilket halsbandsfynd du gjort. Gulligt att han tyckte att han fått nya pengar istället för att han förlorat lite.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Oh, svart, vitt och rött gillas :-) Loppis är jättekul... man kommer nästan alltid därifrån med ett fynd :-) Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  8. Det är ju verkligen så mysigt på Brunneby, å mycket gott oxå;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oh, sötnos! Klart man blir glad för egna pengar :) Det är stort!
    SV: *haha* underbart uttryck och ja, det är en snygg gubbe ... med fjong *ler*
    ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera