torsdag 1 augusti 2013

rutiga loppisbrickan

 Häromdagen hamnade jag och barnen på en loppis strax väster om Linköping (på väg ut mot Berg). Vi hade varit och tagit ett dopp och passerade en ”loppis”-skylt på vägen hem. Både jag och barnen tycker det är kul att stanna till, så spännande att se vad som kan tänkas dyka upp! Jag föll för brickan ni ser ovan på bilden, kanske att den just som bricka känns lite vansklig men som underlägg för ljus i vardagsrummet känns det bättre!
 Bilderna jag visar är från vårt vardagsrum på ovanvåningen, för att bryta av allt svart och vitt och starka kulörer har jag plockat in lite trä just nu. Ljusstakarna hittade jag på Esq i Linköping och är i grunden gamla stolsben man gjort ljusstakar av!

Den stora tavlan är en  plansch från IKEA och jag har satt den i en mörk träram. De randiga kuddarna är från IKEA och kuddarna med djurmotiv härifrån.. 
Tavlan, den är snart fem år gammal och ett bröllopsminne från våra respektive familjer, de målade den under vår bröllopsmiddag och den har hängt med varje dag i vårt hem sedan dess - bara växlat mellan lite olika platser! Jag gillar färgerna i den och jag tycker mycket om att alla i vår familj bidragit med något till oss, symbolik som är tydlig för oss som mottagare mer kanske än för omvärlden..

Önskar en skön torsdag - det närmar sig redan helg även fast det är semester här i huset!


18 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det och vilken fin bricka du fyndade på loppis!
    Gillade idén med tavlan, vilket fint bröllopsminne!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Vilken kul tavla, vilket minne. Brickan passar ju jättebra hos er. Kul när man gör bra fynd.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Vilken kul bröllopstavla! En sån skulle vi ju gjort till syrrans bröllop som gick av stapeln i helgen! Och brickan var ju underbar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar brickan. Det är kul och lite annorlunda och som du säger så "lyser " den upp. Vilken fin ide med bröllopstavla, den är jättefin och vilket minne för er.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Men så läckert ni har det! Personligt o fint med en Sara-touch! Jag älskar färg mot det ljusa! Brickan är ett godisfynd

    Jag var på loppis med min mamma igår! Så kul!!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Så fint det är på övervåning hos er :-) sådana "stolsben" har jag sett dom är fräcka.. Och brickan gör sig fin på bänken, kul med loppis fynd!

    Tavel idéen är ju fantastiskt, ett härligt minne man får en skymt av lite varje dag!

    Ha en härlig fredag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Sådana spontana snurr in på en loppis kan bara bli bra :-) Snyggt på bänken där! Ha det fortsatt gott i värmen!

    SvaraRadera
  8. så fint ni har det... härligt med loppisfynd, och de där ljusstakarna, hur snygga var inte de då?!

    SvaraRadera
  9. Fin bricka du fyndat på loppisen. Gillar färgerna och att den inte ser ut som en "vanlig" bricka.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Vilket ljuvligt loppisfynd och oh ett sånt fint vardagsrum. Kram.

    SvaraRadera
  11. Superfin bricka, både färg och form, vilket fynd!

    SvaraRadera
  12. Så fin bricka och helt underbar tavla som hänger över!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Wow...Så läcker bricka/Kram Annmi

    SvaraRadera
  14. Kul att fynda! Snygga ljusstakar och de där kuddarna med djurmotiv var slut när jag skulle köpa...
    Skönt att ha mannen hemma igen nu då, kram Suss

    SvaraRadera
  15. Jätte fin bricka vännen, och ljusstakarna underbara.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Åh vilken bricka! Är den till salu?

    SvaraRadera