torsdag 29 augusti 2013

motivation och inställning

Inte min stil, egentligen, att blogga bilder på mig själv och framför allt inte svettig!
Men denna bild finns med av ett enda syfte och det är mitt sätt att beskriva att löpning verkligen är roligt! Jag blir glad av att springa! Framförallt när det går bra och benen är med på det jag vill att de ska göra - springa lätt och med bra fart!

Bilden är från i söndags då jag, Annica och Jenny sprang Stadsfestloppet på fem kilometer som arrangerades i centrala Linköping. Tiden jag sprang i mål på är inte nåt att skryta med för omvärlden på något vis men för mig själv, då är det en prestation jag är supernöjd med! En hel minut snabbare än det jag förväntade mig av mig själv och jag klarade att ta ut mig på rätt sätt!

Nu satsar jag på att känna samma glädje och stolthet över mig själv den dag jag går i mål på Stockholm halvmarathon - den där känslan av att YES, jag gjorde det. Jag gjorde mitt allra bästa och jag använde mina krafter på ett bra sätt. Den, känslan…. 16 dagar kvar. 

22 kommentarer:

  1. Jag tycker att just det där är hela grejen!
    Inte tiden utan stoltheten och glädjen.
    Jag tycker hela bilden visar det!

    Längtar efter att kunna springa igen.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Jätte fin bild på dig vännen.
    Lunch någon dag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat! Du är sååå bra!

    SvaraRadera
  4. Heja dig!! Bootsa dig själv nu! Du är grym och supersnygg svettig!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Heja dig, grymt bra jobbat :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat tjejen o så jädrans duktig du är. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Så kul att förbättra sig! Heja dig!
    Du kommer klara halvmaran galant!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara hålla med. Löpning är grymt roligt! Inte alltid just precis när man är pressar sig som mest, men nära på. :-)
    Och det där med tiden; så länge man är nöjd själv är det det enda som spelar någon roll! Bra gjort! :-)

    SvaraRadera
  9. Heja dig Sara! Hurra! Och stor kram :)

    SvaraRadera
  10. Ska ta med mig de där orden, att det är kul att springa!
    Ser ut att funka bra för dig!
    Lycka till!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. Åh va underbart!! Du utstrålar löparglädje :D

    SvaraRadera
  12. Jättebra jobbat, nu får du ladda för nästa lopp :)
    kram mamma C

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig bild! Du strålar av glädje. det syns verkligen att du gillar det du gjort.
    Duktiga du.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Jag älskar bilden! Och jag har blivit en sån som älskar att springa.
    Grämer mig bara över en elak höft och taskig knän - vågar inget annat än att låta bli.....

    Ska bli spännande att höra mer om halvmaran framöver.
    You go girl!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Du ska vara stolt - you go! Heja heja.
    Kram.

    SvaraRadera
  16. Härlig bild och duktig du är :) kram Diana

    SvaraRadera
  17. Jag gillar din inställning och imponeras av hur långa lopp du orkar springa! Heja dig!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. En riktigt strålande bild! Det syns att du verkligen gillar det du gör! Inspirerande! Spännande med loppet med stort L!!! Ha en go fredag

    SvaraRadera
  19. Super härlig bild på dig.. Inspirerande!!
    Min bonusmormor var med och gick, tror hon var äldst av alla;)
    Fin helg till dig, kram

    SvaraRadera
  20. Wow!! SÅ impad. Heja dig!!!!

    Underbar bild.

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  21. Jag tycker det var en helt fantastisk bild!

    SvaraRadera
  22. Jag tycker bilden är alldeles underbar och snygg! Exakt sådär ska man ju se ut när man har tränat och då endorfinerna går loss i kroppen ;)

    SvaraRadera