måndag 12 augusti 2013

helsingborg och två fina damer

 Vi valde att åka via Helsingborg till Danmark, tog sen färjan över till Helsingör och broarna över till Jylland. Positivt var att vi fick chansen att strosa runt och övernatta i Helsingborg, mindre positivt att det blev lite väl många timmar i bil. På hemvägen åkte vi färja Grenå - Varberg och det är onekligen rätt skönt att vara på en färja några timmar istället för att sitta trångt i bilen!

Helsinborg är vackert, och just den här dagen varm. Vi badade. Flera gånger! Är det saltvatten måste man liksom ta chansen!
 Och på en brygga norr om stan satt de här fina damerna och pratade med varann. De såg så rara ut att jag bad att få ta ett kort just för de var så fina i sina vita morgonrockar mot det gråblå havet. De blev glada och sa ja, berättade att de satt och pratade om sjukdomar och att det vore roligt att få vara med kort fast håret var i oordning. I vanliga fall är det ju bara ni unga flickor som får vara med på bild.. (ung och ung, jag är 36:-))

 Och färjan,  på tjugo minuter så är man i grannlandet Danmark! Inget konstigt alls utan smidigt och enkelt. För barnen ett äventyr i sig, att ta med bilen om ombord och på båten upptäcka huuuuur stora godisförpackningar man skulle kunnat köpt. Om det varit lördag.. 

Det kommet bilder från legoland också men tills dess önskar jag en bra måndag! Jobb eller ledig? 

16 kommentarer:

  1. härligt... min barn åkte båt till visingsö med mormor&morfar häromdagen, ett äventyr det med!
    Egentligen har jag ju börjat jobba, men med ledig fredag i början av helgen, och ledig måndag idag känns det nästan lite som semester. Så skönt!
    Önskar dej en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Låter skönt! Här kär jag ett år till med föräldraledighet. Det gäller att passa på ;)

    SvaraRadera
  3. Fullkomligt älskar bilden på damerna! Vilket vackert ljus o vilka fina färger o vinden gör ju sitt till också! Va duktig du är. Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som om ni har det riktigt toppen. Så vackra bilder. Kram.

    SvaraRadera
  5. En sådan resa som man blir glad av... gillar Helsingborg och Helsingör jättemycket! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig resa och bilden på damerna är ju bara underbar.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Helsingborg är en härlig stad, även Helsingör! Vi var också där i somras!
    Här blandas veckan av inskolning och jobb!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder och underbara damer ;)
    Här har jag klarat av första arbetsdagen... Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vad modigt att fråga damerna om du fick fota! Jag smygfotar istället :) De är ju alldeles underbara där de sitter och du har fångat dem så fint!

    Kramar

    Mail i boxen förresten :)

    SvaraRadera
  10. Jag har bara sett Helsingborg i sin vinterskrud och nu när jag ser dina bilder så blir det en resa dit nästa sommar.

    SvaraRadera
  11. Haha underbart att du gick fram och frågade om du fick ta kort.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja bilden med damerna är verkligen underbar! Ni verkar ha haft en bra resa :-).
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Modigt att fråga dem..helt underbara bilder!
    Första jobbdagen idag! :)
    kram viktoria

    SvaraRadera
  14. Jag frågar också om det är ok! Jättefin bild!

    Danmark är mysigt! Men nu är ni väl ute i skärgården på instagram?
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, vi campar nu så jag passade på att förbereda och förposta blogginlägg om Danmark. Kommer ett till... Kram Sara

      Radera
  15. Vilken jättefin bild på damerna!!
    Den gillade jag=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera