lördag 17 augusti 2013

augusticampingen

Maken kallade dagarna på Tättö för augusticampingen, ett himla bra begrepp för några dagar i tält, på östkusten. Förra augusti åkte vi också till östkusten och tältade ett par dagar och var precis lika nöjda då. Men tälta - är det kul? Ja, det är kul! Spartanskt, enkelt, lagom mycket folk men ändå fint väder! Ett par nätter i sovsäck, på uppblåsbart liggunderlag och mat på spritkök är precis lagom äventyrligt för mig och för kidsen. Childhoodmemories, in the making. Så att säga!

Just Tättö är ett himla fint ställe, närmaste lilla ort är Loftahammar och från stranden är det utsikt ut mot öppet hav.



Men nu, nu är det lördag och två dagar på jobb respektive förskoleklass är avklarade.
Idag är vi hemma, tar det lugnt. Leker kurragömma. Spelar Hayday. Äter omelett. Barnen får lördagsgodis. Härligt!

Önskar er härlig lördag!!


7 kommentarer:

  1. Det var himla längesen jag tältade sist, i tonåren nån gång var det nog :) Skulle va kul att göra med barnen, nästa sommar kanske. Fina bilder!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Blir verkligen minnen för livet. Kommer väldigt väl ihåg de gånger jag har tältat..
    Så mysigt när det är fint väder!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Man ska aldrig säga aldrig men jag är ingen bo-i-tält person men stuga på camping, det är helt ok!
    Skönt att ni hade fint väder

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. jag gillar att campa, men helst med min husvagn! och barnen, ja, de älskar det! Vilket härligt ord ni har hittat på!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder vännen, hade du köpt en ny kamera?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig helg! och vackra bilder!


    kram kram Malin

    SvaraRadera