torsdag 15 augusti 2013

en sexårings skolstart



Det känns som fjärilar i hjärnan, litegrann. 

Så sa han igår kväll när han skulle sova, älskade unge som började förskoleklass idag.
I ryggsäcken packade vi extrakläder, pennskrin och frukt och sen så trampade vi iväg till första skoldan. På skolgården samlades barn och föräldrar och jag tror i ärlighetens namn att denna stund kändes minst lika högtidlig för oss föräldrar, som för de sexåringar som ändå var dagens huvudpersoner!

Väl hemkommen kunde han glatt och stolt konstatera att det här med skolan..

är ju riktigt, riktigt kul!

Älskade unge!


21 kommentarer:

  1. Sötnos, vad härligt att det gick så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stora, stora killen! Javisst sväller det lite extra i mammahjärtat när det är dags för skolstart!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. finaste Herman... härligt att ha tyckte det!
    På tisdag är det Hilmas tur, undra vem som har mest fjärilar här, troligtvis jag!

    SvaraRadera
  4. Så fin han är. Skönt att det gick bra första dagen.
    Åren går så otroligt fort när dom har börjar skolan.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Haha va gullig han e :) Skönt att det gick bra första dagen i skolan!
    Kram JennyH

    SvaraRadera
  6. Det är stort att börja skolan! Och högtidligt.
    Det är inte klokt vad de växer fort de små liven. Här uppgraderar den största sig till förstaklickare... Hur det nu gick till?

    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att det gick bra första dagen!
    En riktig sötnos är han!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Ja lille killen hade fjärilar i hjärnan. Vilken tur att det släppte och gick bra.
    Nu kommer tiden gå så fort så swizz så är de tonåringar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Finaste lilla killen som blivit "stor". Min lille kille började nian igår o jag undrar fortfarande vad den tiden tog vägen......Sv jag redigerar mina bilder i Photoscape o håller på o lär o leker mig fram i Photoshop. Ha en fin fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Det är stort! Har också en liten tjej som precis traskad iväg med en liten kånken på ryggen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Men så spännande! Det är märkligt att man inte glömt den där känslan han känner. Hoppas det gick bra! Kram

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt. Har precis skolan in vår lilla sexåring på hennes första dag i förskoleklass. På måndag börjar hon på riktigt - och hon är full av förväntan :)
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Men så härligt, vad skönt att han kände så! Det är allt bra stort att börja skolan.
    Jag önskar er en fin fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Gullunge!! Han har många år till och jag hoppas verkligen att han får känna så hela tiden!!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  15. Minns känslan när min dotter började f-klassen. Nu har hon precis börjat tvåan och är skolvan och tycker att 6 åringarna är jättesmå. Nästa år är det min lillkilles tur att börja f-klass. Tiden går! Kram Nina

    SvaraRadera
  16. Minns min första skoldag så väl, men då var man ju ett år äldre! Hoppas han kommer att se lika positivt på skolan genom alla åren som han har
    framför sig! Förstår att det kändes i modershjärtat!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  17. Åh, det är stort! Tänk vad tiden går :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Så stoor kille! Så spännande! Och med ryggsäcken på ryggen... Det är bland det sötaste jag vet, de små med ryggsäckar. Ser faktiskt mest ut som ryggsäckar med ben när de knallar förbi utanför oss (vi bor på vägen mot byns skola).

    SvaraRadera
  19. Åh så spännande! Lycka till lilla hjärtat :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  20. Stora killen! Min tjej har liksom inte fattat det där ännu. Hon börjar på tisdag, men tycker det är som det självklaraste i världen. Däremot, att hon ska rida i morgon är nog det största som har hänt henne :P
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera