tisdag 13 augusti 2013

legolycka!

 
Två heldagar på Legoland - så roligt! För oss två vuxna men också för elvaåriga Mathilda, sexåriga Herman och treåriga Edith. Massor och då menar jag massor av lego. Och åkattraktioner för alla. Heja Danmark! Heja Legoland!
 Miniland är som en egen värld av kända byggnader och hus. Ni som följer mig på Instagram kunde också se att självaste värdshuset i Borensberg, vid Göta Kanal, finns byggt i lego!
Såhär ser tre glada och trötta barn ut, efter två legolandsdagar men också en mellandag bestående av bad och lek på Lalandia (vi hyrde stuga via Lalandia. Toppen!) 

Jag hade innan resan hört att det verkligen behövs två dagar för att hinna med Legoland. Jag vet att jag tänkte verkligen? kan det vara möjligt? Nu vet jag, och jag håller med. Två heldagar är nog verkligen ett ”måste” för att hinna se allt och låta barnen testa det de vill göra. Och vissa saker, det är ju så roligt att det tål att upprepas! Och då går det åt, med två heldagar!

Legoland - vi ses igen!

10 kommentarer:

  1. Där har jag varit med min son för några år sen. Han njöt varje sekund. Toppen ställe med mycket att göra. Vi hade kanonhelg där!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser och låter verkligen härligt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. SÅ roligt, funderar på att åka dit till nästa år. Men Lalandia, vad är det?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har funderat på att åka dit i ett par år nu, men inte fått tummen ur. Men två dagar. Noterat!! :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Det är så fint på Legoland. Jag har inga barn men jag och mannen var ändå där för några år sedan. Mycket att titta på även för vuxna. Vilket arbete. Och vad många legobitar det har gått åt... :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Legoland var jag på som liten och ser fram emot när vi ska dit med våra kids. Förmodligen nästa år. Så härligt att höra att det var så bra. Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig varit där. Måste vara fantastiskt att se allt! Häftigt!

    Ett paradis för en legoälskar!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Måste ju bara åka dit, men väntar nog ett par år till.
    Så fint.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Där var vi oxå när killarna var yngre o vi hade lika roligt alla fyra. Ett toppenställe men som du säger det behövs två dagar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Blir så sugen på att åka till Legoland. Nästa år måste vi göra det!!!!

    Kram

    SvaraRadera