torsdag 17 oktober 2013

Q som i..

Nu kommer vi till de svåraste bokstäverna i alfabetet - fritt fram för kreativitet och härliga tolkningar!
Mitt bidrag till Q blir quinna som i kvinna, kan det vara en stavning som är rätt tror ni eller åker jag på röda bockar av svensklärare med min variant av stavning? 

Hur som så är det jag på bilden och sedan den togs har jag kapat håret en decimeter och även lagt på en höstigare färg, mer åt det brunblonda hållet. Det är min Jonas som tagit bilden och att jag håller min Iphone högt är säkert ingen tillfällighet, förmodligen på väg att ta ännu ett kort:-) Jag i alla fall, en quinna på 36 och ofta många järn i elden - tycker det är roligare med halvfulla glas än halvtomma och att det alltid finns flera sätt att se på olika saker!
Torsdag idag!

Förhoppningsvis sitter det nya tapeter på väggarna när vi kommer hem och förhoppningsvis kan jag ägna kvällen åt att torka av golv, ställa möbler till rätta och fundera över livets väsentligheter så som kuddar, ljuslyktor, mattor med mera. LivsQvalitet!

För fler kluriga på Q och andra bokstäver så finns det massa roliga länkar här - en bokstavsutmaning vi gör för att fota men också för att stödja och uppmärksamma Rosa Bandet i oktober;


Karin  
Zeldatindra,
Lifessilverliningandi
Floweroffame
Hemma-Liv
Sveapukt
Sallys hus

23 kommentarer:

  1. En alldeles fantastiskt härlig, stark och vacker Quinna dessutom :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Wow vilken Quinna! Fina du.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Snygg Quinna och smart och initiativrik quinna

    SvaraRadera
  4. En fantastisk vacker quinna som borde synas mer på bloggen.
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Härlig bild, quinna!

    Fick du förresten vykorten?

    Ha det gott!
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Fina du! Vilken fin bild, snyggt Q.
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilken fin bild på dig!!
    Ha en härlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tanken slog mig också med ett foto av mig. Idag har jag fuskat lite . Svårt med Q som sagt...

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild på dig och så fick man ju veta hur du ser ut från framsidan :) Ha det jättebra Karin

    SvaraRadera
  10. Jättesöt är du!
    Hoppas du roar dig nu då med att ställa möblerna till rätta och piffar till det.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
  11. Så fin du är! Superbra Q och nu för tiden verkar inte svenska lärarna rätta stavningen, bara ungarna skriver så är det bra!
    Här har det också fixats idag på grund av nya tapeter och allt blir ju inte allt som man tänkt sig...
    kram M.E

    SvaraRadera
  12. fina du... lät som att du har många roliga saker att klura på i helgen!

    SvaraRadera
  13. En underbart vacker och mycket klok gvinna. Kram.

    SvaraRadera
  14. Konstnärlig frihet tror jag det kallas :-) Fin bild!

    SvaraRadera
  15. Så fin du är! Det strålar om dig.
    Hoppas att allt gått bra med tapeterna.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  16. Kul att se dig. Jag hade också det i tanken. Fast gillar inte mig själv på bild. Så ja valde en större kvinna. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. Du är en snygg Quinna! Idag var det lite krångligare i utmaningen!
    Hoppas tapetseringen blev färdig och att man kan få se en liten sneak peak

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Jävlar vad snygg du är vännen! En helt fantastisk qvinna.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jättefin bild. Och en påminnelse till mig att boka den där frisörtiden... Behövs nytt på huvudet på den här quinnan vill jag lova. Kramar

    SvaraRadera
  20. Du är en fantastisk quinna och underbar på alla sätt min fina vän!♥ Kraaam

    SvaraRadera
  21. Härlig bild på quinnan bakom bloggen. Ha en fin fredag. Kram

    SvaraRadera
  22. Ha en skön fredag vackra quinna!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  23. Så fin du är!
    Hoppas du blev nöjd med tapeterna.
    Kram Hannis

    SvaraRadera