söndag 27 oktober 2013

Å som i..

Å som i årets längsta dag! Just den här dagen på året är så speciell på det sättet att det känns som att den liksom aldrig tar slut. DET, gillar jag!

Idag har jag både sovit till klockan åtta, vi har ätit lång frukost och vi har planerat eftermiddagens IKEA- och Mio-besök (kläd- och skoförvaring på gång). Barnen leker och leker och ute är det varmt. I eftermiddag räknar jag med helgens andra löprunda och jag har letat upp reflexvästen eftersom det blir mörkt redan vid fem.. På nåt sätt är det som att den här dagen ger chans till extra vila och det kan behövas, nu i oktober är det lätt att känna sig både trött och blek. I alla fall känner jag mig sån, nån mer? 

Ny ytterdörr och nytt fönster vid entrén (visar det en dag!) kräver lite en ny kvast också, man ser att det andra hängt med ett tag!
 Ja ni ser, till och med vädra täcken finns det lust och tid för idag!

 Och sexåringen, han bara älskar sitt lego och njuter fullt av att ha massor av tid att bygga och bygga och bygga.

Bara några dagar kvar i bokstavsutmaningen A-Ö nu och vid det här laget vet ni att jag kommer skänka lika många kronor som antalet kommentarer till Rosa Bandet i slutet av månaden. Och vi är många som bokstavsbloggar, länkarna hittar ni här; 
Karin  
Zeldatindra,


22 kommentarer:

  1. Japp, det blir en lååång dag men det är bara skönt!
    Hoppas ni hittar det ni är ute efter på er shoppingrunda!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Härlig dag, där en timma extra välkomnas.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja just det, där sa du något. Årets längsta dag. Det är ju därför jag är dödens hungrig redan nu :) Kram.

    SvaraRadera
  4. Härligt med en lång dag. Känns konstigt att det snart är slut på bokstavsutmaningen. Ha en fin söndag kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Åååå...Härligt & så fina foto <3
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Å vad fina färger du har fått i den planteringen, Karin

    SvaraRadera
  7. haha... du är så härligt positiv! Jag tycker också att det här är en vääldigt lång dag, men det beror väl mest på att Gideon inte fattade det här med den extra timmen utan väckte oss alla vid fem. Lång dag, som jag tror kommer att sluta rätt tidigt!
    Härliga bilder på dina lekande barn!

    SvaraRadera
  8. Visst har det varit en lååång dag ;) Men det är härligt att få en sådan också.
    Härliga bilder här som vanligt!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härlig version av lång dag!

    SvaraRadera
  10. Javisst har det varit årets långa dag. Tokmysig sådan
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Ja faktiskt är den här dagen längre än långfredagen, men jag gillade inte att det blev mörkt så fort idag! Och dessutom blåser det som sjutton här nu och vi har plockat in allt löst från trädgården.
    Ha det gott!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  12. Känner mig lite tröttare idag men visst har dagen känts lång, men på något sätt en effektiv dag, både löprunda, kalas och tu man hand med mannen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Riktigt skönt med en sådan här lång dag! Jag tycker att den timmen gjorde stor skillnad. Låter som att det har varit en fin söndag hemma hos er.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Helt sant. Det är faktiskt årets längsta dag. Som det känns. Underbart! Trist att den börjar ta slut bara :)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja visst var det härligt med en extra timma i morse, den där timman den gav liksom extra energi och jag hann massvis mer än jag brukar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Ja! Årets längsta dag ... toppen! Gillar din tolkning ;-).

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  17. Årets längsta natt som gick också kan jag meddela...eftersom jag hade lyckats sätta upp mig på nattjobb. Så när klockan var 03:00, tja då började vi om från klockan 02:00 igen. Verkligen vad man är sugen på vid den tiden... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och jag lär höra av mig när jag är i krokarna Sara, för jag vill så gärna träffa er igen :)

      Radera
  18. Åååå, fint ;) Här har jag försökt att vrida tillbaka dygnet efter jobbat natt hela veckan, det har jag gjort fem veckor i sträck...Det har gått jättebra att jobba natt och sova på dagarna, men det har inte gått bra alls att vrida tillbaka, jag somnade inte igår kväll, vilket resulterade att jag sov i stort sett hela dagen, precis som om jag jobbat natt... Men till veckan blir det lite vanligt, är tillbaka på tvåskift som jag jobbar egentligen. Då är jag iaf hemma och sover på nätterna...
    Ha en fin start på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Ja en lååång dag har det varit som vi valde att åka till Ullared på!;-) Härligt att du fått mycket gjort! Stor kram fina

    SvaraRadera
  20. Ja, som jag älskar den där dagen! Söndagen då vi får en extra timme. Man hinner ju så sjukt mycket extra bara tacka vare den extra timmen. Tänk om vi kunde ha en sån söndag per månad och inte bara en per år. Det vore nåt... :)

    SvaraRadera
  21. Ja, hua jag känner mig allt annat än pigg å fräsch nu. Men idag åkte jag iväg och köpte nya fina hemma kläder, för man skrotar ju mest hemma nu i slappar kläder;)
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera