söndag 6 oktober 2013

F som i..


 Bokstavsutmaningen fortsätter  hela oktober och för varje hälsning från er i kommentarsfältet så skänker jag 1 krona till Rosa Bandet!

Idag är det F och för mig är det F som i fest! I år är det tjugo år sedan jag slutade nian och igår var det återträff med klassen hemma i Arvika. Min nära vän Jenny och jag gick i samma klass och vi har hängt ihop en hel massa år både innan högstadiet men också efteråt. Vi bestämde rätt tidigt att gå på festen och nu med kvällen i färskt minne var det ett himla bra beslut! Det var flera på återträffen igår som jag faktiskt inte träffat och pratat med på tjugo år förutom kanske kontakt via Facebook. Men tänk, åren går men ändå så är vi nog oss ganska lika på många sätt. Både till utseende men kanske också till sin personlighet. Många bor kvar i Arvika med omnejd och lever sina liv där. Jag och några stycken till är de som flyttat från sin hemstad och sen aldrig flyttat tillbaka. Och oavsett vilka val man gjort och gör, så länge man gör det som känns rätt så är det ju ett bra beslut!

Att träffas igen gav mig ett minne för livet!

Vi hade bokat ett rum på Stadshotellet och där satt vi i gamla 9 C och berättade för varann hur livet ser ut nuförtiden och delade inte bara på några flaskor vin utan också minnen från skolan på olika sätt. Så tack till Camilla som tog initiativ till återträff och jag hoppas att vi ses igen om si så där tio år!


Fler bokstavsbloggare hittar ni här under länkarna; 

12 kommentarer:

  1. Vad kul med klassåterträff!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med fest :) Härlig utmaning och jag hoppade på idag! Tack för initiativet och inspirationen!

    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  3. Trevligt att träffa gamla klasskompisar igen! Antar att det även blev en sväng på marten ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det spännande med sina gamla klassisar, man tror att man förändrats jättemycket, men halkar lätt tillbaka i sin roll man hade i den gruppen, både på gott och ont förstås, men de jag har träffat efter skolan har bara varit roligt!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så kul!
    Det finns dom jag inte sett sen vi slutade skolan. Undrar ibland hur allas liv blev.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Så kul med en klassåterträff. Det är många som jag inte träffar sen vi slutade nian o visst hade det varit kul att ses. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Vi har inte haft en enda återträff, kanske vi inte trivdes speciellt bra tillsammans eller så är det ingen som orkat ta tag i saken!
    Men visst funderar man ibland på var alla finns och hur deras liv blev!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med en återträff! Och fest ger ju livet lite extra glans ;) Vi var ingen sammansvetsad klass och har aldrig träffats,
    har kontakt med några få, men många har jag inte träffat på över 30 år!
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med en sådan återträffsfest. Ja, förutsatt att man trivts i sin klass förstås.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Du körde F som i Fest och jag F som i Fira. Lite samma sak där!
    Kul med återträffar!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Så skojsigt med återträff ...
    /Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken FEST!! Kul att träffas och FIN dricka också... KRAM Anna

    SvaraRadera