tisdag 16 april 2013

tillbaka och lite ditt, och datt

 Hej! Jag är tillbaka efter nära en veckas blogguppehåll. Tack för era gulliga kommentarer, som många av er skriver så är det ”riktiga livet det viktiga livet”. Och det är livet med familjen och till viss del jobbet jag ägnat mig åt senaste veckan, mer än att hänga vid datorn:-) Men nu, nu sover barnen och jag är sugen på att kolla bloggar och göra egna inlägg igen!

Å så himla härligt det är att vårvärmen är här nu! Ljuset och värmen slår igenom i allt jag gör, just nu står altandörren lite på glänt fastän klockan är en bra bit inpå kvällen. Glädje att ha värme och ljus nu! I helgen ska vi köpa lite vårblommor till krukorna ute, det är bara att inse att tulpanerna nu får konkurrens av en hel rad andra blomster framöver, tror dessa tulpaner är de sista jag tar hem på ett tag..
 I helgen har dottern varit lite febrig och väldigt hostig. Medan sonen varit på olika barnkalas har jag stoppat henne i vagnen och knatat vagnpromenader runt i omgivningarna. Mysigt att ha henne sovande i vagnen eller vaken, sittande i vagnen insvept i filtar, glatt pratande om saker hon ser eller saker hon tänker på.

Vi har fina skyltar i Linköping tycker jag, skyltar som pekar ut cykelvägar..
 Och sexåringen då, han gick fullkomligt bananas över en loppis några granntjejer ordnade uppe på gatan. De hade rensat ur sina, och brorsornas, leksaksförråd och sålde bilar, smycken och gosedjur för fem kronor stycket. Han valde, tvekade, valde igen och gjorde slutligen av med alla pengarna han fått för ändamålet på fyra bilar. Lycklig kille!
 Och donelidonnan då, hon gör som mor sin och knatar runt i solbrillor så fort solen kommer fram. Och när jag ser henne i denna självvalda outfit så är det ju liksom bara att inse att den rosa tiden i livet, den är nu. För treåringen!
Och nu är det tisdag kväll, jag har kokat mig en kopp the med honung och hoppas att det begynnande halsontet ska försvinna all världens väg. Schas! Dags att slå sig till ro i soffan och kolla in vad ni andra hittat på!

Sköt om er!!

15 kommentarer:

  1. Härligt att höra från dej... låter som att ni har haft goa dagar tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du njutit av pausen... Och vecko-pausen ser ut att varit hur härlig som helst!
    Jag köpte min Dymo på Clas Ohlson för 129 eller 139 kr, den funkar alldeles utmärkt!

    Hoppas att det halsonda försvinner...
    Kram Sanda

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga dagar du har haft! Kul att du är tillbaka! Ha det riktigt gott tills vi hörs igen!

    SvaraRadera
  4. Precis som di har jag också haft fullt upp med livet och förra veckan var det VAB för nästan hela slanten... Nu är jag ensam på ett hotellrum i Uddevalla. Har pratat med Stor i telefon som säger att han sannar mig, hjärtat drar ihop sig och jag längtar hem! :) Tack för din fina hälsning hos mig! Sandra

    SvaraRadera
  5. En bloggpaus lite då och då är nog väldigt nyttig och särskilt när man känner att det tar för mycket tid av en. Jag kände nyligen att jag var tvungen att hinna kika in hos alla varje dag, men det funkar inte, tiden räcker inte till, men jag har lite svårt att släppa det, vilket får mig än mer att inse att jag måste dra ner på tiden framför datorn.

    Härliga bilder du visar, och jag förstår att han var nöjd med shoppingen :).

    Nu hoppas jag att du lyckas skrämma bort det halsonda!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka! ;) Åh jag bara ääälskar den första bilden! "Små goa fötter"
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga dagar du haft, bloggpaus behöver man lite då o då. Är jätteglad att du är tillbaka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Full rulle med småbarn! Mysiga dagar!! Härligt med värmen...
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Ibland behövs det nog en paus från cybervärlden!
    Vi finns ju här för varann när vi kommer åter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Välkommen tillbaka. Så underbart att våren äntligen är på väg.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Välkommen tillbaka, ibland behövs en bloggpaus. ljuvliga bilder . ha en fin onsdag. Kram

    SvaraRadera
  12. Jag börjar bli lite avundsjuk nu för alla skriver om våren men här har det varit regn mest hela tiden...
    Så söt lilla rosa donnan, med solbrillor!Underbart!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Skönt att pausa från bloggandet ett tag. Har ju själv tagit mig en sådan och njutit av barnen helt och hållet. Tyvärr har vi inte alls lika fint väder som er även om det ser lovande ut framåt helgen.
    Härliga dina ungar är! Mina tjejer har precis snöat in på barbapappa och säger nej till allt jag säger ;)

    Ha en underbar dag! kram elin

    SvaraRadera
  14. MMMM HÄRLIGA bilder:) din blogg är alltid så inspirerande.

    Om du vill ha resetips från Göteborgs skärgård, kolla in min blogg idag:)

    Jag önskar en vårsolig vecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera