måndag 8 april 2013

jordgubbsplantor

 Här växer två värmländska jordgubbsplantor. De får växa och ta fart i varsin vita-böns-burk tills dess att det är dags att sätta ut dem i riktiga jorden. Men eftersom det är ett tag kvar innan vårvärmen kommer på riktigt får de stå på brickan på köksbordet och vara en liten dekoration.

Denna måndag har förresten gått i ett rasande tempo, som de allra flesta måndagar men ändå. Kom till jobbet tidigt och gick också hem tidigt, en win-win-situation att ha mycket eftermiddagstid hemma med pyssel och barn. Och ändå jobbat full dag! Sonen hade en tjejkompis med sig hem och medan alla barnen, faktiskt!, lekte bra ihop fick jag invikt cirka 50 kilo strumpor och 800 tröjor och 28 par byxor i lådor och skåp. Bättre ligga i skåp och lådor än i ett eget Kebnekaise i tvättstugan! 



14 kommentarer:

  1. Ja men så skönt att kunna göra så ibland så att man får gå hem tidigt!

    Det blev ju riktigt fint som dekoration, och jordgubbar, mums så gott och härligt att kunna plocka ute i trädgården :).

    Jag borde också ta tag i det där berget i tvättstugan, men det får bli en annan dag ;).

    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Egna jordgubbsplantor... så himla gott! Konservburkar är bra till mycket :-) Jag sprayade ju några vita, röda och svarta i somras :-) Tvätt har jag alltid massor av :-) Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  3. Så snygga burkar hördu-du!
    Usch... imorgon vabbar jag och då har jag ett eget kebenekaise att ta hand om. Du kanske kunde komma hit!? :-)

    SvaraRadera
  4. Fint ju och så gott när det väl kommer gubbar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att ha jordgubbsplantor på gång. Tänk att det faktiskt kommer att bli jordgubbssäsong i år med. Lite svårt att tro med tanke på kylan som fortfarande håller i sig.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Hallå! Så kul att ha plantorn i snygga burkar. Fina tussilago, ha en fin vecka, Karin

    SvaraRadera
  7. Längtar efter att få påta i jorden!

    Heja dig vad du är duktig i tvättstugan! Du påminde mig om något...

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Med en sån snygg jordgubbsplanetering är det nästan synd att sätta ut dem i ett land sen :)

    SvaraRadera
  9. Tycker också att det var en snygg plantering!
    Tänk när man kan plocka jordgubbar igen, härligt att ha egna plantor.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Fint, tack för tipset kram Diana

    SvaraRadera
  11. Jag har börjat beta av vårat berg här hemma idag..
    Åååå vad jag längtar till jordgubbsäsongen! Hoppas att det ger er en massa smarriga gubbar!

    Ha en härlig tisdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Fina plantor som passar i burkarna ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  13. Du är duktigt du som hinner med att vika allt detta! ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera