söndag 28 april 2013

london, part 1

 Bästa sättet att uppleva en storstad är, i mitt tycke, helt klart till fots. Håller ni med? På tre dagar och lika många nätter har vi gått många många kilometer runt i av de vackraste städer jag vet. London! Vi två, på tu man hand, med tusen och tusen och tusen andra människor har fått tillbringa några soliga men kyliga vårdagar i London. Lycka!

Efter gymnasiet jobbade jag ett år i London som au-pair och även fast jag besökt staden flera gånger även efter dess slås jag hela tiden av storleken, utbudet, byggnaderna, parkerna, vänstertrafiken, människorna och det oändliga utbudet. Av allt!




 Covent Garden, en marknadsplats med mängder av affärer, pubar och gatuartister. Är fortfarande inte säker på HUR den här mannen gör denna show.

 Och shopping, oändligt utbud. Lätt att bli rådvill. Finns nästan för mycket! Jag har fyllt på min egen garderob med scarfes, blusar och ett par örhängen. Lite sköna duschtvålar och en bodybutter. Annars är det maken som denna gång fick chansen till att förnya sin garderob rejält, om sanningen ska fram så var det han snarare än jag som hade behov av främst klädshopping så att han fick det mesta av shoppingbudgeten var faktiskt inte mer är rätt! Men jag, som jag tittat, tittat igen, ååat och suckat över allt vackert. Av kläder, skor, smycken, väskor, barnkläder. Oändligt som sagt!

Dukningen ovan är från Liberty, Carnaby Street. Bara en sån sak!




I Hyde Park är det hela tiden människor som flanerar, promenerar, cyklar, fikar, joggar, rider eller bara sitter. Som bara är.. Parken är fantastiskt stor, från väster till öster mäter den över tre kilometer!

Och magnolian, åå så vacker, den blommar!
Nu är vi hemma igen och vi står i startgroparna för en ny vecka. Men bilderna från London, det finns fler… De kommer på bloggen under morgondagen!

Sköt om er!!

16 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder, ni verkar ha haft härliga dagar! Mycket märkligt skicklig ställning den där guldmannen har lyckats med!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Härligt! Våren är längre kommen tror jag bestämt :) Men du, guldisen där...är han på riktigt?

    SvaraRadera
  3. Åh, ni ser ut att ha haft en underbar helg! Vi har faktiskt suttit och spånat på en långhelg där till hösten nu ikväll. Har aldrig varit i London och jag och lillasyster är helt övertygade om att vi kommer att älska stan ;)

    Ha nu en fin vecka och välkommen tillbaks till vardagen igen :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Jag älskar London, tröttnar aldrig på denna häftiga stad! Kul att du har haft det så bra! Längtar dit!

    Önskar att jag också hade jobbat som aupair utomlands. En erfarenhet rikare!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  5. Härliga, härliga bilder... var i London på klassresa i nian, rätt länge sedan nu (hrm...) kanske vore dags att åka dit snart igen?! :-)

    SvaraRadera
  6. Åh vilka härliga bilder!! Mysigt med Londonresa och mycket att se förstår jag :) kram Suss

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att det finns galet mycket fint och att jag skulle bli helt tokig....bäst att stanna hemma;0)

    SvaraRadera
  8. Jag som aldrig varit i London blir bara sååå sugen på att åka dit, verkar vara en helt fantastisk stad med det mesta av det bästa. Du har verkligen fångat storstadens puls genom linsen. Ha en skön start på veckan- Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Å, London! Min första kärlek kan man säga. Och oändliga minnen från språkresor, väninnor som var au-pair, weekendresor som vuxen, kom dit som flygvärdinna....all good things!

    Tack för härliga bilder som gör mig lycklig med!

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Så härligt att resa. Och London är en stad jag gärna återvänder till. Helt klart nåt speciellt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Underbart, gå i t-shirt längtar jag efter! Shoppa med, hehe...

    kramen

    SvaraRadera
  12. Ni verkar ha haft det underbart, härliga bilder! Jag har inte varit London, jag bara måste ju boka in en resa dit med maken. Jag älskar att strosa runt och titta på vackra saker, mitt shoppingbehov är inte så stort men att se och uppleva, det är något jag älskar!

    Hoppas du får en bra start på veckan hemma! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder!!! Låter som en fantastisk helg :-)
    Visst ska man gå i storstäderna ;-)
    Sv: nope jag cyklar bara för motionens skull, ibland slänger jag på cykeln på bilen, det är roligare att ha ett mål... hem var målet denna gången :-)

    Ha en fin fin måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Åh vad avis jag blir! Har aldrig varit där! Du visar fantastiska bilder som får en att vilja fara dit på studs! Den där mannen, det kan väl ändå i te vara sant? Vad hände om man stoppade i en peng? Magnolian åh jag säger bara KÄRLEK!
    Ha en bra vecka nu och tänk på allt roligt ni gjort!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Ni verkar ha haft underbara dagar tillsammans! Det är så fint i London och jag vill verkligen åka dit snart.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera