fredag 19 april 2013

en oväntad vänskap

Plötsligt hittar vi den! En film som både jag och min man kan gilla. Samtidigt! Det händer inte ofta, det vill jag lova. De gånger jag kollar film föredrar jag filmer med drama, psykologi och lite speciella karaktärer. Gärna att jag blir berörd och att filmen är ”based on a true story”. Maken gillar mer action, speed, komedi och dråpliga situationer. Ganska klassiskt, eller?

Men nu verkar vi ha hittat en film som har både och!
En Oväntad Vänskap!

Har du sett den?

13 kommentarer:

  1. svårt det där... min man ar blivit en hejare på att uthärda romantiska komedier, medan jag går och lägger mej när han tittar på thrillers. Kul att ni hittat nåt som båda gillar!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk film. Såg den på bio när den kom och insåg vilken pärla den var. Drog med mannen och såg den igen. Lika bra andra gången. Rörande överens var vi dessutom

    SvaraRadera
  3. Den här är på min lista! jag gillar också "based on a true story" och liknande ;)


    Ha en fin helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh den filmen har jag hört så många som gillar. Har inte sett den själv ännu dock.

    Ha en fin lördag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Visst är den fantastisk!
    Det är en riktig feelgood-film=))

    Kram och fin helg/Hannis

    SvaraRadera
  6. Precis så där olik filmsmak har jag och min man också:) Har inte sätt En oväntad vänskap än men den ska absolut ses av oss båda.
    Ha en fin lördag!
    Kram Maria
    Ps. Tack snälla du för din kommentar :)

    SvaraRadera
  7. Underbar film som både jag o mannen blev helt tagna av. Sv: äter oxå själv bara lchf o tycker inte det är svårt att avstå från tårtor kakor osv även fast jag bakar till killarna. Faktiskt så bakade jag en lakritskladdkaka lchf i söndags som blev jättegod. Tyvärr blev den inte så fin utseendemässigt men nästa gång hoppas jag den blir bättre då kommer både bild o recept. Så jag äter bakverk enl lchf lite då o då, det räcker för mig. Största vinsten med lchf är just att jag inte är sötsugen längre o att minmage mår så himla bra. Ha en härlig lördag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Jag har inte sett filmen. Jag gillar action och thriller filmer. Tycker inte om romantiska filmer. Herrn i huset gillar mest krigsfilmer och det får han titta på med Fred för han gillar det också.
    Trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Vi fick tips om filmen redan innan den kom till Sverige, så vi gick och väntade på den ett bra tag! Sådant kan göra att man blir besviken, men den
    motsvarade våra förväntningar och vi tyckte verkligen om den. Nästan så jag kan tänka mig att se om den !
    Det är ju dessutom häftigt att den grundar sig på en verklig historia!
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. ja, det är hopplöst svårt att hitta en film som båda gillar...
    den där får vi nog kolla upp.
    Ha en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Vi såg den förra fredagen, visst är den underbar!! Jag hade en sådandär feelgood känsla kvar länge :)

    SvaraRadera
  12. Riktigt bra film och t om min kära man gillade den som annars mest vill ha thrillers och action.

    SvaraRadera
  13. Den är helt amazing! Älskar den filmen!

    SvaraRadera