fredag 5 april 2013

middag med mateus

 Nu när jag fyllde år fick jag mina första tallrikar från Mateus av svärföräldrarna! Roligt att starta en samling av keramik som är fint till middagar med gäster men samtidigt så enkelt att det funkar också till vanliga vardagsmiddagar! Jag har tittat på Mateus tidigare men aldrig riktigt komma till skott med att samla på dem - förrns nu! I samlingen har jag nu några tallrikar i färgen sand samt ett par plommonfärgade skålar till nötter eller en liten förrätt. Vill ni kolla in Mateus breda utbud av keramik kan ni enkelt göra en slagning på google och få massor av inspiration!

Det bästa just ikväll var nog ändå att maten liksom lades upp fint på tallrikarna av käre maken, allt medan jag härjade runt i intervallträning på cykelvägarna i området. Maken fixade i ordning parmaskink-lindade kycklingfiléer fyllda med mozzarella, soltorkade tomater och parmesan. Gott! Gott! Gott! Och ett glas rött till det…

Lilla fröken utforskar olika kameraminer när kameran kommer fram, roligt att hon ändå vill vara med på kort (ibland!). Hon kallar själv den här minen ”glad” vilket helt klart är att föredra framför minen hon kallar ”suj”. 

Nu tar vi fredagskväll va - ha alla en toppen sådan!

9 kommentarer:

  1. haha... den där minen är klart godkänd om man jämför med de Gideon brukar visa upp när kameran kommer fram...!
    Fina tallrikar, visst är det roligt med en liten samling! :-)

    SvaraRadera
  2. Älskar Matteus, samlar på dem.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det porslinet är jättefint!!
    Så söt liten fredagstjej! Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Det där porslinet är galet fint.
    Vilken lyx att få komma hem och sätta sig vid dukat bord efter ett träningspass.
    Underbart sätt att starta helgen på.
    Haha, söt hon är.

    Ha en riktigt härlig helg, kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken lyx att få middagsmaten lagad till sig. Att bara slå sig ned. Åh, det är precis sådant som jag uppskattar så.

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  6. Hon ser lite sådär lurig ut ;)
    Åååå Mateus är så fint... I like!
    Skönt att sätta sig vid dukat bord, fick också den lyxen igår efter en jogging tur!
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Porslinet är superfint!
    Vilken tur du har som kan träna och sedan bara sätta dig till bords!
    vardagslyx!!!
    Kram och ha en fin lördag!
    Helena

    SvaraRadera
  8. Så fint. Jag tycker det är så snyggt när man varvar olika färger i ett och samma porslin. Dukningen blir lite roligare så :)
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Jag är galen i mixat porslin i olika färger!
    Det är snyggt.

    Lät gott också, mozarella gillar jag!

    Kram Hannis

    SvaraRadera