torsdag 18 april 2013

de finaste jag vet

Emellanåt är det liv och kiv och en himla osämja, till exempel när tänder ska borstas i en viss ordning eller när vi ska läsa den och den boken, inte den.. Som den andre vill.

Men det finns så många stunder när jag påminns om och slås av vilka fantastiska och fina barn jag har tillsammans med min tvåmetare. De är glada, omtänksamma och de älskar varandra väldigt väldigt mycket. Man kan se det på den här bilden, att det finns en stor kärlek mellan dem. Det är när hon vill hålla hans hand och han går ner på gatan bara för att hon ska få lagom långt till handen. Och så går de där, hon babblar på om sitt och han svarar snällt och håller hennes hand hela vägen till dagis.

Älskar!

23 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du titta in hos mig.
    Vet precis vad du menar! Jag har 3 tjejer på 14, 9 och 6 år. De är ju inte direkt sams hela tiden och ålderskillnaden gör att de inte leker tillsammans i större utsträckning. Men ibland när de hittar varandra och 9-åringen får hålla 14-åringen i hand eller när de kan mysa tillsammans då känns det så himla härligt och man ler lite för sig själv. Vågar ju inte säga något högt så att man förstör stämningen.

    Ha en toppen dag!
    kram Kia

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin bild som säger allt

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina de är! Mina tjejer har börjat få starka viljor och då kommer de inte alltid överens. Men bara de är ifrån varandra några minuter så blir de fantastiskt glada när de ses igen och jag har kommit med dem många gånger med att sitta och kramas och pussas. Det är lycka för ett mammahjärta! <3

    SvaraRadera
  4. Så fin bild!
    Torsdagskram!

    SvaraRadera
  5. God morgon på dig !

    Visst är det härligt !
    Livet och kärleken.
    Vilken underbar bild från dig!

    Det Absolut bästa jag vet att vi också har fått våra alskade barn och så klart tillsammans med mannen
    i livet.
    Familj !
    Men visst finns det stunder som du skriver...en tånåring,12- åring och sen dom små med sitt. :)
    Men det hör ju till eller hur ?

    Ha nu en fin dag och trevlig helg också !

    Kram från mig

    SvaraRadera
  6. Sötnosar! Njut av dem lääänge... de är bara till låns och åren går alldeles för fort!
    Barnen är den sanna kärleken!

    KRAMAR!! Anna

    SvaraRadera
  7. Ja det är väll precis så. Det tjivas och bråkas men längst där inne älskar de varandra och är så snälla och goa. Samma här som hos dig. Fast ibland jobbar de på att reta gallfeber på varandra och olika faser i livet är värre än andra. Just nu så är mina två just väldigt bra på att retas, så det är en del skrik och bråk. Men så som i kväll. Mamma, kan inte jag få läsa sagan för dig och Sofia? Sagt och gjort så läser stora tjejen på 7 år godnattsagan till oss innan sängdags. Så underbart och mysigt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Så fint!! Barnen är det bästa som finns!!! Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Så där går mina finingar också och det värmer ens hjärta. På mig och min bror skiljer det sex år så,det var aldrig riktigt på det sättet när vi var små...
    Vi får njuta så mycket vi kan av våra små.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så härligt... Vi har 8år mellan barnen, tror det kommer en tid isf från den äldste att han inte vill ha lillebror hängandes på rummet... Nu är det tjejkompisar här hela tiden som bara ääääälsksar att lille Noah är med!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh vad gulliga de är! Det är syskonkärlek det.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Den där bilden är så himla fin... och visst är syskonkärlek helt underbart!

    SvaraRadera
  13. Åhhh, syskonkärlek när den är som bäst!

    SvaraRadera
  14. Underbara.. Så härligt att se kärleken mellan dem..
    Ang mjölk på stammen, vet faktiskt inte varför. Bara ett gammalt husmorstips;)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Gud så gulligt! Nästan så man blir tårögd.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Oh så fint! Jag blir riktigt rörd, särskilt när han går nedanför trottoarkanten ;-)
    Kram Helen

    SvaraRadera
  17. Ljuvligt, så mycket kärlek. Kram

    SvaraRadera
  18. Nä men så sött! Jo men visst finns det kärlek även om de inte alltid låter så mellan dem :) Man får göra som du, passa på och njuta när man ser den!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  19. Myyyyys <3

    Önskar dig och familjen en skön helg! Kram Anna

    SvaraRadera