tisdag 30 april 2013

nummerarmband, DIY

Det är en blåsig valborgsmässoafton i år! Medan jag har varit på jobbet till tre har man och barn varit hemma och haft en skön dag. 
Jag köpte med pärlor hem och nu innan maten har vi haft ett litet pysselryck! Edith, hon har saknat sin mamma som varit på konferens och sen London, det märks tydligt. Hon vill helst bli buren och buren och buren och gosad med. Funkar rätt bra att pyssla med henne i knät också, även om det inte blir så långa stunder då.. 

 Direkt inspirerad av en facebook-vän (Camilla!) knåpade jag ihop armband till barnen. Armbanden kan de ha när vi är iväg på aktiviteter och det finns en risk att vi kommer ifrån varann. Mitt namn och mobilnummer har de alltid med sig på det viset! Camilla hade hittat sina sifferpärlor på Tradera medan jag gjorde mina av pärlor och tunn overheadpenna, kommer prova hållfastheten hemma innan vi testar dem ”skarpt”..

Önskar er alla en fin valborgsmässoafton och ett tack för all fin respons på mina London-bilder!! Tack!

13 kommentarer:

  1. å, vilken fiffig idé... och så fina de är!

    SvaraRadera
  2. Underbar vår i London!!

    Åh vilka söta armband, som godis!

    Nu har jag en liten paus, vi har ätit gott o strax kaffe o dajmtårta :-) Sen blir det brsasa, tal, körsång o fyrverkeri!

    Fin Valborg till dig! KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken kanonbra idé!! Det ska jag minnas:)

    SvaraRadera
  4. Smart idé med armbanden, ha en härlig valborgskväll och en fin 1:a maj, Karin

    SvaraRadera
  5. Men så fina pärlor! Jag älskar bokstäver och allt fint man kan göra med dem!!

    må gott!! Kram sanne <3

    http://www.stillebenbysanne.se/

    SvaraRadera
  6. Grymt bra idé! Jätte fina och med en viktig funktion! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Här var det också en blåsig Valborg... En lugn kväll med en stund vid elden, ja och resten av området som också var där :-)
    Fina pärlor!
    Kanon idé med telnr...Det får bli att komma ihåg till N här hemma, den stora han kan redan nr!
    Ha en skön 1 maj
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Vad fina de blev och så bra sedan ;)
    Det var svinkallt igår på Valborg.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Vilken toppen idé! Så mycket snyggare än att skriva telefonnummer på barnens armar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken jättebra idé och superfint!

    kram viktoria

    SvaraRadera
  11. Härliga armband! såna där vill jag också fixa!

    SvaraRadera