måndag 22 april 2013

lite sant och lite mindre sant

Två planeringsdagar med jobbet och sen en långhelg med maken till London - det är en hektisk men väldigt rolig vecka som tagit sin början! För att också hinna med några löppass under veckan ställer jag klockan tidigt tidigt imorgon och hinner iväg ett pass innan maken åker till sitt jobb.

Och har jag tur, då är barnen vattenkammade och klädda när jag kommer hem efter löprundan. Glatt och utan protester äter de den mat deras pappa serverar dem. Havregrynsgröt, osötad äppelmos och kanske en smörgås med leverpastej. Inga frågor efter sockrade flingor eller oboy. Och när de är färdiga, då ställer de in disken i maskinen. Och hämtar sen tidningen till mig. Efter att de gjort kaffe, förstås. Innan de borstar tänderna utan protester i minst två minuter.

Gick ni på den? Om jag säger så här,  det första stycket är helt sant. Som tur är! Det andra, det är inte direkt en sanningsenlig beskrivning av våra mornar här hemma. Mer en illusion:-)

Hörni, jag pausar bloggen igen och är tillbaka med L-O-N-D-O-N-bilder i slutet av veckan, här hemma håller barnen, farmor och farfar ställningarna så länge! Dock utan blogg!

Ha det toppen!

18 kommentarer:

  1. Haha... sådana morgnar finns väl bara i fantasi. Men jag ger inte upp hoppet om att de nån dag, kanske, står vattenkammade & klara!
    London... låter underbart... ser fram emot bilder!

    SvaraRadera
  2. Önsketänkande.:) Njut nu av Londondagarna så ses vi igen i slutet av veckan! Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Haha, ja du nog är det en illusion, jag undrar om det finns de som verkligen har det så?! :).

    Underbart att få åka till London, jag hoppas att ni får en riktigt skön och bra resa.

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Ha det helt toppen! Låter som en grym vecka i antågande :)

    SvaraRadera
  5. Hehe, ja man ju få drömma lite i alla fall=))

    Ha det så gott nu!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Haha,det hade varit härligt va'?!

    Ha en fin vecka. Ser fram emot bilderna sen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Ha en härlig resa vännen.
    kram kram

    SvaraRadera
  8. Va vill inte farmor och farfar blogga? Nej de gör nog klokt i att fokusera på barnen :)Ha det riktigt gott i London!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Å härliga London, ser fram emot att få se massor av härliga bilder. Ha en supermysig resa, Karin

    SvaraRadera
  10. Ha det så jätte mysigt i London !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Va trodde alla hade det så bra hemma på morgonen ;-)
    Ha en toppen helg i London... Härligt att åka iväg på tu man hand, det är behövligt ibland och gärna för er när din man snart ska iväg..
    Njut av London!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  12. Underbart med en helg i London..
    Ja, dom där morgnarna alltså;)
    Ha fina dagen, kram

    SvaraRadera
  13. Ha en härlig resa. Njut o ha det bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Du ska ha det TOPPEN!!
    Du får bombadera bloggen med Londonbilder när du kommer hem!
    Ha det super! KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  15. Haha jag tänkte väl det ;) Det var 2 st bra dagar tycker jag. Ha det så bra i London- och bara njut.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  16. Illusioner är bra...det är väl de som håller hoppet uppe.

    Ha en fantastiskt mysig LONDON helg!! Det låter inte helt fel

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  17. :-))

    Ha en underbar resa till London! Fota massor.

    STOR kram och trevlig helg!

    Lotta

    SvaraRadera