söndag 10 februari 2013

modifierad müsli

Hmm, ok jag får lov att erkänna att färgen på min smoothie kanske inte var så inbjudande.. Fast den smakade bra:-) Men men. Gillar ni det här bättre? Med inspiration av Arla-bladet blandade jag ihop egen müsli idag, hade inte allt hemma utan improviserade lite. Så här gjorde jag;

1 dl linfrö
2 dl grovhackade nötter (mandel)
1/2 liter havreflingor (enligt receptet var det boveteflingor men det fanns inte hemma)
2 dl sesamfrön
1 krm salt

Jag blandade alltihop med 1 1/2 dl äppeljuice från Rynkeby och 3 msk rapsolja. Skjuts in i ugnen på 200 grader, 20-30 minuter.


11 kommentarer:

  1. Det ser supergott ut!
    Knaprigt och gott!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Smaskens med hemmagjorda grejer! Det känns liksom bättre!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hmm, det där lät gott och smothin bara måste jag testa :)

    Tack fina för dina kommentarer :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Det där lät som en müsli i min smak, tack för receptet :).
    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Mmm gott...
    Så lustigt, tittade snabbt in hos dig för att det var så länge sedan jag var här och så plingar det till i mailen att du lämnat hälsning hos mig ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. En ny variant att blanda med äppel juice . Ska testas . Tack för tipset
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  7. Gör också egen müsli, men torr( har inte vågat mig på att ha i något flytande) blev det bra?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott med olja och äpplejuicen, blir liksom lite knäckig! Och det går ju bra utan juice också:-)

      Radera
  8. Vad duktig du är som gör egen musli!
    Man skall inte förakta för att bilden ser ut på ett visst vis, när det är smaken som är det viktiga!
    kram Helena

    SvaraRadera
  9. Taget! Ser och låter jättegott!

    SvaraRadera