onsdag 19 juni 2013

slutet på nåt, början på nåt annat

Imorgon gör den här pojken sin sista dag på förskolan! Dags för sommarlov! Påsen med extrakläder ska tas hem och facket med alla teckningar, allt pyssel ska tömmas och tas hem. Dagiskapitlet är över för hans del och nu väntar nya äventyr! Jag är stolt över sexåringen och samtidigt så glad att barnen får chans att gå i en förskola som bryr sig om barnen på alla möjliga sätt men också bedriver verksamhet och i barnens egen takt lär dem massor av saker. Underbart att se sina barn finnas i en trygg personalgrupp men också tillsammans med andra fina barn i olika åldrar!

Herman fyllde sex år i våras och i augusti börjar han förskoleklass på en låg- och mellanstadieskola på cykelavstånd från var vi bor. Tillsammans med sina kompisar men nu senast också med mig har han besökt sin nya skola och träffat sin fröken och fått se vilka lokaler han och hans klass ska vara i. Han ser så himla mycket fram emot det, säger han, fast det ska också bli lite sorgligt för jag har ju trivts på dagis. 

Älskade unge, vad jag är glad att du finns!
Dags för sommarlov!

9 kommentarer:

  1. Å, så fin han är, er Herman! Underbar bild. Jag blir varm i hjärtat.

    Jag kommer just idag från Brooklyn. Har hjälpt till och målat och fixat i en skola som blev rejält drabbad av stormen Sandy i fjol. Där bedriver man program för förskolebarn vars föräldrar inte ha råd med "vanlig" förskola.
    Förskolan - som alla barn ska ha möjlighet att gå på tycker jag! Så viktigt att få det året innan skolan börjar, vara mer förberedd. För alla barn.

    Varm kram, så skönt med sommarlov nu!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fin!
    Tror jag det att det är blandade känslor för en liten som ska börja med något nytt.
    Men vad härligt med ett sommarlov framför sig=))

    Hoppas att ni får en fin midsommar nu!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. snart, snart tar vi den sista förskoledagen för Hilma också... vemodigt, men samtidigt spännande.
    Önskar er en härlig start på sommarlovet!

    SvaraRadera
  4. Vilken kille!! Önskar honom all lycka och att han får många roliga år i skolan! Men nu får ni njuta av sommarlov! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kille, spännande att börja skolan, men först ett härligt sommarlov. Önskar dig en fin midsommar

    SvaraRadera
  6. Fina fina Herman så fort tiden går och så spännande att börja skolan.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dagis kändes mycket tryggare än skolan, tror jag var mer nervös än Wiggo var när han började skolan...
    Han blev så stoooor bara under sommaren innan skolan..
    Härligt med sommarlov nu!

    Glad midsommar
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Glad Midsommar till dig och familjen!
    Kram
    Tali

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild på sonen! Ser så genuint glad ut. Något stort väntar honom.

    Kram Lena

    SvaraRadera