lördag 23 augusti 2014

sommar eller höst eller lite av varje


Tack för all respons på Edith och hennes feber. Fyra dagar hemma från förskolan blev det totalt, tre dagar med feber och en dag för att piggna till. Tredagarsfeber var det ja..

Vad gör ni i helgen?- Helgen i augusti som inte riktigt vet om den vill vara sommar eller höst. Helst både-och va!

Mathilda fyller tolv idag så vi gick upp tidigt för att sjunga jamåduleva. Vi åkte till city för att gå på international food market och var klädda i rätt mycket kläder för att hålla oss varma. När barnens farmor och farfar kom på besök smög solen fram och vi gick en promenad i bara sommarkläderna. Barnen drogs med i värmen och ville bada i ån men nånstans där tårna blev blöta ångrade de sig. Så himla varmt är det inte!

Lördag!


4 kommentarer:

  1. Här känns det som att hösten kommit. Luften är klar och det har varit mycket regn. Men jag gillar hösten så jag tycker det är skönt :).

    Trist att febern kom så där med en gång. Men skönt att hon är frisk igen. Här tycker jag mig ana att vi har förkylningar på gång.
    Ha en riktigt fin söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Hej, visst har det känts som hösten kommit, särskilt nu i veckan som var. Vi har varit på västkusten i helgen och där har solen faktiskt värmt lite grann. Ha det bra kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Vad vacker den översta bilden är! Inser att jag måste göra slut med mobilkameran och ta upp min kärlekrelation med systemkameran igen :-)

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen lite av varje nu. Jag hoppas det blir några fler dagar med sol och värme. Jag är inte riktigt redo för hösten ännu.
    Kram Helén

    SvaraRadera