torsdag 6 mars 2014

många timmar..


I morse vaknade jag tidigt (brukar göra det), pussade man och barn och åkte direkttåget till Uppsala. Det tar två och en halv timme och det funkar perfekt att vara uppkopplad på nätet. Vips! Alla mail lästa och besvarade och dessutom hann vi planera dagen. Tjopp, framme i Uppsala för möten med personal och sen tåget hem vid tre. Hann inte fixa nåt att äta på tåget och det är väl kanske nackdelen att åka ett sånt därnt tvåvåningståg som går direkt, det finns inget att köpa på tåget. Kom hem i tid till middag, hjälpte Herman med läxan och fick sen natta dem. Avslutat med en löprunda, det bästa sättet att rensa hjärnan efter en sån här dag. 

Vad vill jag få sagt med det här då? Dagarna är långa och rätt intensiva och jag prioriterar mitt jobb högt men mina barn högst. Förstås. Med hjälp av teknik, snabba tåg, bra planering och en del jävlar-anamma och oftast glatt humör gör att det går att kombinera både krävande jobb och familjeliv. 
Imorgon är det lugnare, det blir också en kompensation mot dagens många timmar. Ungefär det vill jag nog ha sagt.

Men nu - over and out!

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att ni har lyckats få ihop en vardag som fungerar för er. Och det är det enda som har betydelse. Att ni mår bra och trivs. Vad andra gör, tycker eller tänker kring det spelar ingen roll. Jag tror varje familj löser det där på allra bäst för just deras familj.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst kan man ha ett stressigt liv. Men det känns som du kombinerar det bra. Tur du har en lugnare dag idag. Fin fredag till dig Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Träffade du nån som heter Tina (Christina med dubbelefternamn) möjligen? Jobbar på samma myndighet som du. Har uppfattat det som att hon är nåt slags projektledare för nåt stort ni håller på med. Klasskompis från grundskolan.

    Ha en härlig helg
    Lena

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig fredag! :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  5. härligt att det funkar fint med både jobb och familj, det är ju liksom a&o... med, du, läxor, redan?!? Hjälp, det vill jag inte ens tänka på än... bästa fredagen till dej, kram!

    SvaraRadera
  6. Har man mycket om sig och kring sig gäller det att planera och prioritera. Vissa dagar blir med häktiska än andra. Bara dom varvas med lugnare dagar så går det oftast bra.
    Jag hoppas du får en underbar helg.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Skönt att det funkar! Ett pyssel!
    Underbara bilder...

    Trevlig Helg o Kram! Anna

    SvaraRadera
  8. Önskar dej en trevlig helg!
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Inte lätt alla gånger tycker jag men visst går det :)
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Jag beundrar dig som får ihop allt....
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera