fredag 30 maj 2014

klämt en fredag!

 I morse åkte jag till jobbet medan resten av familjen låg kvar hemma och sov. Tröttheten försvann snabbt när ljuset gjorde mig sällskap hela vägen in till jobbet och luften var full av fågelkvitter. Lika bra att ta tag i dagen direkt - då får man ut det mesta av den.. Även en klämdag:-)

Efter en förmiddag vid datorn loggade jag ut strax efter lunch och fick skjuts hem av hela högen som ändå var ute och åkte. Vi stannade en bra stund vid en secondhand i närheten av var vi bor och fick med den här lilla skålen hem.

En eftermiddag förflöt och direkt efter middan hällde sjuåringen upp nötter i skålen.. Ska det va så ska det va!
 Fasen, han är svår att fånga på bild. Antingen är det grimaser och miner eller så blir det oskarpt som här för han är på språng. Men älskad, det är han kan jag lova.
 Vilken kväll det är nu va… Altandörren står fortfarande öppen och det svalkar behagligt.

Vi är ju lite ovana vid det här med båt och i ärlighetens namn blev det ingen tur igår på grund av blåst och inte idag heller eftersom det regnade.. Haha nybörjare… Men i morgon så - då utlovas 20 grader och inget regn så jag är tämligen säker på att båten nu ska få bada igen!

Ha en fin helg!!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin skål!
    Jag känner igen det där med sjuåringar som är svåra att få på bild. Min blivande åttaåring är precis likadan. Men igår på High Chaparal på tu man hand, då gick det bättre :-)

    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Han påminner om min mellanson. Både lite till utseende med nästan vitt hår och blå ögon. Och till sättet; full fart! ;-)
    Kram M

    SvaraRadera