torsdag 10 januari 2013

Mammas klocka

Den här klockan är min mammas och nu har den via min dotter kommit hem till vårt hus. Dottern har haft den runt sin hals, så försiktigt så försiktigt, och nu när hon hittat andra saker att pryda sig med så lånar jag den av min mamma och har den runt halsen till jobbet.

Det är en sjuksköterskeklocka, den tickar varje halvsekund för att kunna ta puls (är det va, mamma). Man vrider upp den dag för dag och när den bara hänger runt halsen är den upp och ner. För att bli sedd åt rätt håll när man lyfter den.

Och jag lovar den är utmärkt att kolla tiden på. Faktiskt lika bra som vilken Iphone som helst!

12 kommentarer:

  1. Så himla fin!! De där börjar bli inne igen... Tree by Billgren har också klockor i kedja som jag funderade på i julklapp till en kille faktiskt. Mammas smycken är man så klart extra rädd om... jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin klocka. Den är nog mer än 50 år gammal eller hur?

    SvaraRadera
  3. Åh vilken vacker klocka, har en liknande klocka efter min farmor. Borde nog lämna in den på reparation och använda den när jag har pluggat klart och ska jobba igen!
    Jättesnygg!

    Kram

    Nettan

    SvaraRadera
  4. Fiiiiiin.
    Har du några planer på att springa hem från jobbet under våren?
    Skulle vara mysigt att få till en joggdate

    SvaraRadera
  5. Trevligt att klockan kommit till glädje igen. Jag fick den i examenspresent - 76 av min pappa så den har några år på nacken./Mamma

    SvaraRadera
  6. Ja den var ju den du hade på dig idag!!
    Vilken fin klocka!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Väldigt, väldigt fin! Vilken lycka att få låna den :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Och snygg är den också, skulle lätt kunna tänka mig att ha en sådan. Nu har jag hittat hit till din "nya", Ha det bra Karin

    SvaraRadera