lördag 31 maj 2014

båtplats

 Älskar vatten.
Älskar att vi skaffat båt. Jag var lite emot det här båtköpet först men efter många timmars Blocketinventering (tvåmetaren) är jag glad att vi skaffat båt och jag tror vi kommer ha mycket glädje av den. Framförallt i sommar:-)
 Bilderna i inlägget är tagna i Bestorp en dag när vi åkte (med bil, utan båt) för att kolla om det kan vara ett ställe att börja köa för båtplats till. Det ligger tjugo minuter hemifrån och själva båthamnen var himla mysig. Att solen sken hjälpte klart till!
 Tvåmetaren, eller enånittiofem som han egentligen är, ställde faktiskt upp att vara med på bild och bli publicerad på BLOGGEN…. Kind of handsome va...




 Ljudet av kluck kluck kluck mot bryggkanten är ju så härligt. Avkopplande!
 Och nu när jag med stormsteg närmar mig fyrtio (om tre år men ändå..) är pelargoner de kanske vackraste blommor jag vet. Och cerise är ju också fint, tycker jag!
Lördag!

För vissa Stockholm marathon och för andra en båttur! Ha det gott kära ni!

12 kommentarer:

  1. Men åh, vad härligt med båt. Älska att åka båt. Allra helst på havet, men sjö fungerar ju också bra om det kniper ;) Härliga bilder!
    Kramkram Anna

    SvaraRadera
  2. Bestorps hamn är väldigt fin. Då har ni hela Rengen att åka i och en liten sluss i Brokind så kommer ni till de vatten vi håller till i.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Båttur låter ju klart mer lockande än maraton!
    Ha en härlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sommar ni har framför er med egen båt! Tycker också mycket om vatten och trivs bäst vid havet, dock håller jag mig helst på land och tittar ut över det blå ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Här får man stå på kö typ 100 år för att få en båtplats, vi har ingen båt men drömmer om en och står på kö...

    Önskar dig en fin söndag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder vännen, absolut snygg som få!
    Stockholm marathon, kan det vara nåt det?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vill också ha båt! Älskar vatten och pelargoner! Ni kommer få en härlig sommar på sjön!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Somriga fina bilder !!............tänk att sommaren är här nu....det går undan...
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Underbart med båt. Bestorp är ju både mysigt och bra läge.. Härligt.
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder. Ibland kan jag verkligen sakna vår båt, fast jag älskade mest att bryggsegla. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara sommarbilder, ljuvligt att ha havet närma, fast båt är inte min grej blir sjösjuk bara jag tittar på dem. Kram Åse

    SvaraRadera
  12. Älskar också vatten och vi har pratat lite om båt. Men jag tror inte att vi har den tiden så att det känns värt besväret. Kram.

    SvaraRadera