onsdag 25 juni 2014

å så blev det semester!

 Å idag var den första semesterdagen! Bara sådär! Inte på flera år har jag tagit ledigt så kort inpå efter midsommar men gud så skönt att vakna upp idag till den första av många lediga dagar! Fyra och en halv vecka ska det bli totalt, tills ytterligare några dagar i augusti när skolorna börjar igen.

Som semesterstart blev det kaffe på altanen och papperstidning till det, barnen kollar Sommarlov ända fram till tio och tycker det är skönt att skrota runt. Jag själv är en rastlös (eller aktiv..) själ men övar mig i att ta det lugnt. Det går bra ibland. Ibland inte. Efter en soft förmiddag hemma åkte vi för att spela minigolf och besöka putsaffären. Sommarens hemmaprojekt är att förbättra nederdelen av fasaden som spruckit på flera ställen och nu gör vi om både underarbete och själva fasaden. Jojomen. Till helgen ska det vara klart tänker vi, borde gå… Å så ska vi lägga sten runt päronträdet, och plantera en ros. Å lite annat..

Men en kopp kaffe på det, förstås.. Å jordgubbar! Mycket jordgubbar!

 Å ha mycket tid med den här killen förstås! Härliga ledighet!

5 kommentarer:

  1. Oh så härligt med semester. Jag ska jobba lite mer än en vecka till. Sen är det min tur. Känslan att börja sin ledighet är super. Ha en härlig semester. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härliga, ljuvliga ledighet... Längtar!
    Roligt med hus och trädgårdsprojekt, det där grävandet låter spännande! Själv tänker jag att vi inte ska göra så mycket på semestern nu när altanen är typ klar, finns risk att det blir lite småprojekt kanske!
    Ha en alldeles underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Härligt med semester och ja du börjar den verkligen på bästa sätt. Kaffe och jordgubbar på altanen. Sommar och semester i ett nötskal. Hoppas ni får många härliga veckor med både trädgårdsfix och avkoppling. Det är kul att ha lite projekt inblandat i ledigheten tycker jag.
    Njut och ha det gott!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Heja vad skönt med semester. Jag har haft semesterledigt nu i precis exakt 2,5 timmar :) Njut nu. Kram.

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Ha det underbart nu!

    KRAM Anna

    SvaraRadera