tisdag 18 mars 2014

väldigt rofyllt, sara..

Om ni tycker att bilden känns lugn och soft så är det egentligen fel bild för att beskriva mig igår kväll. Jag må uppfattas som en lugn person men i vissa sammanhang är jag allt annat än lugn.. Jag åker till Stockholm i jobb nu två dagar och som gräsänka är det en del att koordinera med tidig lämning, farmor och farfar, kompismiddag för att få ihop de delar av familjelogistiken som jag rattar själv några dagar till..

Så efter att ha nattat och stoppat om kidsen tog alltså projekt PACKNING vid. Inte att det är mycket saker som ska med för en övernattning på hotell och två jobbdagar men proceduren liksom.. Saker och ting ska passa ihop, vara bekvämt, vara dressat utan att vara uppklätt.. Kavaj eller kofta.. Vill inte släpa flera skor utan allt ska passa till allt och sen ska en dator och en laddare till datorn och telefonladdare och hörsnäckor och datamodem och dataglasögon packas med. Och löpskor, det kan ju hända att jag vaknar SUPERtidigt den där hotellmorgonen och det finns inte mycket som slår en hotellfrukost efter en löptur på morgonen. Tog kofta, byter till kavaj. Det ska bli dåligt väder, inga öppna skor. Fasen. Upp i trappen, ner i trappen, betalar en räkning och kollar senaste flödet på Instagram. Och så hänga en tvätt också, herregud den hänger sig ju FORTFARANDE inte själv! Ihop med väskan, nu räcker det..

Jaja. Jag kom iväg ändå. Med hela strumpor och en kaffe i handen. Det blir bra dagar det här!

6 kommentarer:

  1. Hoppas du inte får det för stressigt. Så fina ägg du hade i förra inlägget. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hoppas att resan blir mer rofylld än packningen... och bilden, den är superfin!

    SvaraRadera
  3. Att packa smart och rätt är alltid svårt tycker jag. Lycka till. Kram.

    SvaraRadera
  4. Jaa det är så där jag tycker jag har det jämt iallafall i huvudet.
    Hoppas du lugnat dig och har trevligt i storstaden.
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Ha, ha! HÖG igenkänningsfaktor på detta inlägg! Imponerad att du roddar gräsänkeliv så bra! Försök njuta av hotellnatten

    SvaraRadera
  6. Jaa det blir nog bra dagar ska du se, hihi......ha det gott...och kram från mej!
    Bia

    SvaraRadera