måndag 17 mars 2014

påskägg på tråd


I år kommer ju påsken ganska sent, det är lite mer än en månad kvar. Vi har inga direkta traditioner kring påsk utan firar den lite olika från år till år, ofta har vi åkt till nån av våra föräldrar eller familjer just när det är flera dagars ledigt.. Får se vad vi gör i år, årets påsk kommer en stund efter allas våra födelsedagar så kanske gör vi nåt annat i år. Åker till Danmark eller nåt. Vi får se..

Nåt som redan påminner om påsken och i mitt tycke den kanske bästa helgen på hela året är de här påskäggen jag köpte sex stycken av och hängde i ett knippe björkris. Funkar fint till påskpynt tycker jag!

Hoppas ni förresten inte blåst bort i blåsten idag - jag gjorde årets cykelpremiär till jobbet och hade möjligen kunna valt en bättre dag att starta på men men.. Blåsig cykeltur är också vardagsmotion, som man brukar säga!

4 kommentarer:

  1. Vi firar inte heller påsken med några direkta traditioner! Lunch/middag med övriga familjen brukar det bli..
    Jag var också ute med cykel idag och hua vad det blåste!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vi firar också påsken lite olika - skönt tycker jag! Vilka jättefina ägg, perfekt påskpynt. Här har det var kallt men fortsatt soligt. Skönt med solen och ljuset!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Just de påskäggen köpte jag också för någon dag sedan, de är jättefina, men nu när jag läste ditt inlägg slog det mig. Vi är ju borta både innan o under påsk o jag kommer förmodligen inte påskpynta, ha ,ha, eller kanske några ägg lite här o var i huset får kanske åka fram i alla fall. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Jättefina ägg! Var hittade du dom? Kram

    SvaraRadera